Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 4

1 2 3 4
Forum Affärsidéer

Lokal "företagskatalog"

Inlägg 11 av 32

2014-09-10, kl 12:06

Gussman17

Gussman17

Inlägg: 9

Oj såg inte att jag fått så många svar. Jag tackar ödmjukast för all input. Många säger att jag tänker får litet. Kanske kan man börja med min kommun för att sedan bygga ut med grannkommunerna, osv, osv när konceptet har slagit igenom på hemmaplan?


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 32

2014-09-10, kl 12:22

ijet

ijet

Inlägg: 38

Kan vara en bra idé. Men se till att inte skjuta upp din expandering. Om du funderat på att lägga in fler kommuner gör det direkt. Skjut inte upp det till morgondagen. Om du inte tar vara på bra tillfällen direkt kan någon annan göra det. T.e.x en ny konkurrent..

Åter igen. Kan man profilera sin online verksamhet? Som min webbshop ijet.se.

Om du är i startar svängarna kan jag erbjuda bra pris på våra kontor och ergonomi produkter till er.


Hör av er om det är något.

Mvh Jimmie

Jimmie Eriksson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 32

2014-09-10, kl 13:27

Glassicura

Glassicura

Inlägg: 88

Citat:

Ursprungligen postat av: Gussman17

Oj såg inte att jag fått så många svar. Jag tackar ödmjukast för all input. Många säger att jag tänker får litet. Kanske kan man börja med min kommun för att sedan bygga ut med grannkommunerna, osv, osv när konceptet har slagit igenom på hemmaplan?




Gussman du har aldelas rätt, med att börja med din kommun + lära dig av de mistak du kommar till att göra och som Jimmie noterer skal du inte vänta länga till nya steg mot andra kommun.

I 2003 da mina tankar kom fram var det lättare att ta betalning direkt - men i Dagen läge tror jag att det vill vära en fördel om du erbjuder 2 till 3 månader eller längare gratis.
Dette vill bringa liv mycket snappare och liv är det som du skal leva av :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 32

2014-09-10, kl 18:07

Gussman17

Gussman17

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av: ijet

Kan vara en bra idé. Men se till att inte skjuta upp din expandering. Om du funderat på att lägga in fler kommuner gör det direkt. Skjut inte upp det till morgondagen. Om du inte tar vara på bra tillfällen direkt kan någon annan göra det. T.e.x en ny konkurrent..

Åter igen. Kan man profilera sin online verksamhet? Som min webbshop ijet.se.

Om du är i startar svängarna kan jag erbjuda bra pris på våra kontor och ergonomi produkter till er.


Hör av er om det är något.

Mvh Jimmie



Kan ha med i planerna direkt om grannkommuner. Ang, ifall online verksamheter kan profilera sig, så är jag lite fundersam det finns extremt mycket på internet, och sidan är ju lokal kanske bara ska vara lokala verksamheter.

Men jag är öppen för det, och kanske kan baka in det på något sätt, sedan reklam på sidan är ju ytterst intressant. Med tanke på din bransch, Jimmie ser jag många möjligheter för samarbete.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 32

2014-09-10, kl 18:14

ijet

ijet

Inlägg: 38

Ja precis
Citat:

Ursprungligen postat av: Gussman17

Citat:

Ursprungligen postat av: ijet

Kan vara en bra idé. Men se till att inte skjuta upp din expandering. Om du funderat på att lägga in fler kommuner gör det direkt. Skjut inte upp det till morgondagen. Om du inte tar vara på bra tillfällen direkt kan någon annan göra det. T.e.x en ny konkurrent..

Åter igen. Kan man profilera sin online verksamhet? Som min webbshop ijet.se.

Om du är i startar svängarna kan jag erbjuda bra pris på våra kontor och ergonomi produkter till er.


Hör av er om det är något.

Mvh Jimmie



Kan ha med i planerna direkt om grannkommuner. Ang, ifall online verksamheter kan profilera sig, så är jag lite fundersam det finns extremt mycket på internet, och sidan är ju lokal kanske bara ska vara lokala verksamheter.

Men jag är öppen för det, och kanske kan baka in det på något sätt, sedan reklam på sidan är ju ytterst intressant. Med tanke på din bransch, Jimmie ser jag många möjligheter för samarbete.




Hej. Ja det kanske blir för utspritt om ni även har online verksamheter. Ja det där med att ha reklam på eran sida kan vara en bra idé. Helst då det är många företag som vill profilera sig hos er. Och att privatpersoner kommer besöka er. Om ni vill ha en bollplank kan jag försöka hjälpa till med det jag kan.

Mvh Jimmie

Jimmie Eriksson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 32

2014-09-10, kl 18:20

Gussman17

Gussman17

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av: ijet

Ja precis

Citat:

Ursprungligen postat av: Gussman17

Citat:

Ursprungligen postat av: ijet

Kan vara en bra idé. Men se till att inte skjuta upp din expandering. Om du funderat på att lägga in fler kommuner gör det direkt. Skjut inte upp det till morgondagen. Om du inte tar vara på bra tillfällen direkt kan någon annan göra det. T.e.x en ny konkurrent..

Åter igen. Kan man profilera sin online verksamhet? Som min webbshop ijet.se.

Om du är i startar svängarna kan jag erbjuda bra pris på våra kontor och ergonomi produkter till er.


Hör av er om det är något.

Mvh Jimmie



Kan ha med i planerna direkt om grannkommuner. Ang, ifall online verksamheter kan profilera sig, så är jag lite fundersam det finns extremt mycket på internet, och sidan är ju lokal kanske bara ska vara lokala verksamheter.

Men jag är öppen för det, och kanske kan baka in det på något sätt, sedan reklam på sidan är ju ytterst intressant. Med tanke på din bransch, Jimmie ser jag många möjligheter för samarbete.




Hej. Ja det kanske blir för utspritt om ni även har online verksamheter. Ja det där med att ha reklam på eran sida kan vara en bra idé. Helst då det är många företag som vill profilera sig hos er. Och att privatpersoner kommer besöka er. Om ni vill ha en bollplank kan jag försöka hjälpa till med det jag kan.

Mvh Jimmie



Nu är jag i de yttersta startgroparna. Precis bytt till ett annat jobb som är jätteutmanande och ska driva detta vid sidan om. Men detta kommer bli av, redan nästa vecka på torsdag ska jag på ett starta eget möte i min kommun där lokala företag kommer besöka och prata, och där har jag första chansen att sälja in idén.

Vi kan prata närmare, reklamplats på sidan är något som kanske vore intressant för dig? Ett bollplank vore lärorikt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 32

2014-09-10, kl 18:22

ijet

ijet

Inlägg: 38

Ja en reklamplats hade varit mycket intressant.

Jimmie Eriksson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 32

2014-09-10, kl 19:10

Glassicura

Glassicura

Inlägg: 88

Gussmann

Du sättar upp begränsninger för dig

1)
Sitet är til lokala företag skrivar du - men vadför tänkar du inte att sitat är till infomation till att kunne handla bra lokalt.
Detta betyder att vära hemma och handla, jo ockso är lokalt, vilkat gör att webshops har sin naturliga rätt till att findes där.

Har ingan aning hur dit design kommar att bliva - men jag tänkar att du deler upp efter branch.

Det vill säga att under W kommer webshops.

Sitet med webshops delar du då upp i branch kategori och här har webshops bara ett link till doms webshops.

Jag vet inte om det er din tanka att din site skal heta någet med lokal företag - men ifall gör du 2 fel.

1 )

Du begränser dig i det fall att du hittar på en bra idé till dit site, som kanske inte är lokal.

2)
Namnet vill folk glömma bort eftersom där finns 1000 nanm / sitar som innehåller något med lokal och företag.

Du skal hitta på ett kort namn som folk lättare vill komma ihåg + hitta och dit företagsnamn behöva inte att ha relation till det du erbjuder.

F.eks. Adidas och Nike där ledar namnet jo inte naturliga tankar på sports sko

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 32

2014-09-10, kl 19:17

Gussman17

Gussman17

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av: Glassicura

Gussmann

Du sättar upp begränsninger för dig

1)
Sitet är til lokala företag skrivar du - men vadför tänkar du inte att sitat är till infomation till att kunne handla bra lokalt.
Detta betyder att vära hemma och handla, jo ockso är lokalt, vilkat gör att webshops har sin naturliga rätt till att findes där.

Har ingan aning hur dit design kommar att bliva - men jag tänkar att du deler upp efter branch.

Det vill säga att under W kommer webshops.

Sitet med webshops delar du då upp i branch kategori och här har webshops bara ett link till doms webshops.

Jag vet inte om det er din tanka att din site skal heta någet med lokal företag - men ifall gör du 2 fel.

1 )

Du begränser dig i det fall att du hittar på en bra idé till dit site, som kanske inte är lokal.

2)
Namnet vill folk glömma bort eftersom där finns 1000 nanm / sitar som innehåller något med lokal och företag.

Du skal hitta på ett kort namn som folk lättare vill komma ihåg + hitta och dit företagsnamn behöva inte att ha relation till det du erbjuder.

F.eks. Adidas och Nike där ledar namnet jo inte naturliga tankar på sports sko



Precis, just att det är lokalt kommer jag få en naturlig målgrupp. Det är enkelt och billigt att rikta marknadsföring på bara en viss kommun. Det är enkelt att få igång "mun till mun" marknadsföring i en kommun där ryktet om sidan kommer spridas snabbare än ifall det hade vart hela Sverige.

Det kommer vara uppdelat efter branch. Man kan trycka på "Frisör" "körskolor" "Mataffärer" osv osv.

Namnet är väl det jag grundat på mycket. Jag har ingen anning. Först tänkte jag på portal och liknande ord, men som du säger är det nog bättre med ett namn som får en att tänkta direkt på mitt företag, som t.ex. nike har för sportvaror. Det är svårt med namnet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 32

2014-09-10, kl 19:20

Glassicura

Glassicura

Inlägg: 88

Kring företagsnamn då har Danmark en site, som är nästan samma som starta eget.

Den Danska site är 100 gångar bättra än starta eget fast den inte heter något med företag eller lignande.

Sitan hetar Amino.dk

Kort och enkelt namn + ett namn alla kan stava rätt + mycket lätt att komma ihåg

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 2 av 4

1 2 3 4