Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Redovisningshjälp / Byrå

Inlägg 1 av 5

2014-09-08, kl 22:20

Sommar00

Sommar00

Inlägg: 3

Redovisningshjälp / Byrå

Är det någon som har något tips till mig?

Vill jobba med redovisning och har en hel del kunskap och även lite erfarenheter. Nu har jag fått en kund om jag vill men känner mig inte riktigt trygg i att sätta i gång att redovisa själv. Jag skulle vilja ha kontakt med en redovisningsbyrå eller person som jobbar på liknande sätt för att kunna komma igång. Jag kan samtidigt erbjuda min hjälp till byrån i utbyte mot att jag kan jobba med kunden. Det är ett nystartat aktiebolag.

Tips någon?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2014-09-09, kl 10:22

FrGr

FrGr

Inlägg: 54

Låter som att du inte är mogen att ta din första kund ännu. Har du relevant utbildning eller åtminstone kunskaper? Då är det inga problem. Annars är det kanske bättre att söka anställning först och jobba lite inom området. Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2014-09-09, kl 10:53

Sommar00

Sommar00

Inlägg: 3


Tack för svar, ja rätt utbildning och kunskap har definitivt så jag känner mig redo att jobba med det här rent praktiskt. Men det är mer det att jag vill ha någon jag kan be om råd, för att vara på den säkra sidan. Hur vet man att man har gjort rätt? Det bästa vore att kunna få praktik på en redovisningsbyrå samtidigt där vi kan jobba med kunden.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2014-09-09, kl 11:10

FrGr

FrGr

Inlägg: 54

Ja det vet du väl om du har kunskapen och utbildningen för jobbet? Annars som sagt är det bättre att du tar en anställning ett par år inom området. Kunden ska ju inte behöva känna sig osäker på om du vet om du har gjort rätt eller inte :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2014-09-09, kl 11:34

Sommar00

Sommar00

Inlägg: 3


Nej, så här i början vill gärna kunna dubbelkolla vissa saker med någon.
Kunden har inte så stor koll, men jag skulle aldrig ta på mig något om jag inte vet att jag har 100 % koll på det jag gjort, så jag antar att jag behöver mer praktisk erfarenhet först.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat