Inlägg 2 av
5
2014-04-23, kl 00:28
Marcus Björk
Inlägg: 88
Hej Yoolando,
Snygg sida, jag gillar den.
Om du vill ha lite feedback så skulle jag kolla över stavningen /språken lite.
Levering och generelle vilkår är inte svenska.
Kikade även på dina 120 kylar, har du funderat på att sortera dem annorlunda, typ alla storlekar och utformning
i samma färg bredvid varandra?
Jag kände att det blev lite rörigt för mig, men jag är ju ingen van kylskåpshandlare :-)
Snygg sida, lycka till
Marcus
Marcus Björk
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 3 av
5
2014-04-23, kl 11:12
moemoe
Inlägg: 90
Hej det är en trevlig butik, dock skulle jag säga att den är inte så personlig.
Man kan tydligt se att det är en färdig modul från Magneto.
Skulle vara bra om du ändrade utseendet lite och gjorde det mer personligt och ändrade lite modul texter från Engelska till Svenska
annars ser den bra ut.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
5
2014-05-08, kl 09:37
Turbo123
Inlägg: 43
Generellt sett är sidan ren och fräsch men det finns en del detaljer ni borde fixa till.
- Texten på startsidan ovanför bildspelet ser malplacerad ut och passar inte in.
- Går man in på en undersida är texten på tok för liten och utan stycken.
- Inget mellanrum mellan produktbilderna, som för övrigt har en osnygg ram.
- Navigationens undermenyer borde visas vid klick snarare än att muspekaren hålls över. Kommer man lite utanför med muspekaren försvinner menyn. Dessutom passar klick bättre för touch-screen.
- Språkflaggorna är mindre snygga och ihoptryckta på bredden.
- Kanske kunde priset vara större och i rött för att ge känslan av att det är billigt.
- Information i meddelanden, varukorg m.m. är blandat mellan svenska och engelska.
Ja det var lite småsaker och det finns säkert mer om man lägger lite tid på det ;) men i övrigt ser det lovande ut!
Vill ni ha hjälp med något hittar ni min portfolio och kontaktuppgifter här:
http://kraner.se/
Johan Kraner Åsedahl
Webbdesigner
www.kraner.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 5 av
5
2014-05-13, kl 12:43
REDAKTUELLT
Inlägg: 52
Jag håller med samtliga ”Föreg.talare” men vill gärna
skärpa kritiken något; Ta det inte personligt -du har ju bett om
omdömen och jag tror att du har dålig leverantör inom IT.
Sidan är direkt sälj-hämmande. Språket katastrofalt. Är det något
som är avtändande i en köp/säljprocess så är det tafflig språk-hantering.
Jag tror att de refererade kundomdömena som du har på sidan är fejkade.
Råd 1:
Vad du än gör: om du vill sälja och försörja dig på det här så ta kontakt med
Kraner eller likvärdig person omedelbart. Och framförallt lär dig något om
hur dina blivande kunder beter sig .
Råd2:
Prenumerera på tidningen Nätsmart. Läs igenom de senaste tre numren
från pärm till pärm så bör du får åtminstone en hum om vartåt det lutar.
Utan professionellt utformad e- butik har du en uppförsbacke i den hårda
byggvarubranschen.
(Smegs tyska DI-sida visar tydligt att affärsmiljö, kundrelationer och
umgängeston, sättet att sälja och umgås med kundämnen, prospects och kunder
är något helt annan på den svenska marknaden jämfört med den tyska.)
Den är en dålig förebild för den som vill tjäna pengar med e-handel på
SE-marknaden Ta inte illa upp. Jag önskar dig allt gott!
Lycka till!
...sky is the limit...
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat