Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Apputvecklare/Programmerare- Partnerskap sökes

Inlägg 1 av 2

2014-04-15, kl 16:25

Eureka

Eureka

Inlägg: 4

Apputvecklare/Programmerare- Partnerskap sökes

Hej !

Är en du apputvecklare, programmerare? Men har ont om idéer? Vet inte hur man marknadsför? Dålig på att sälja? Vill inte ha kundkontakter?
Jag är en Civilingenjör inom väg- och vattenbyggnad.
Arbetar för tillfället i Malmö kommun. Har tidigare investerat i en app och skapat partnerskap med en duktig programmerare. Är nu på jakt efter nya utmaningar fler partner att arbeta med.
Söker efter en duktig och engagerad apputvecklare/programmerare.

Det du ska bidra med:
- Programmeringskunskaper
- Engagemang och intresse med att nyttja din talang till att förverkliga häftiga appar.

Det jag ska bidra med:
- Datainhämtning
- Marknadsföring
- Kundkontakt
- Sponsring

Detta är för någon som är ute efter att tillverka appar och har genuint intresse och kunskap inför detta. Du kommer att få credit för häftiga appar, äga stor del av appen och vara en medpartner inför kommande uppdrag.
Du kommer att arbeta oavlönat, precis som jag, när appens lanseras och drar in vinst så fördelas det mellan oss enligt överenskommelse.

Det här är ett partnerskap och kommer inte att fungera om vi båda inte brinner för detta och villig att lägga ner tid och energi på att förverkliga våra idéer. Detta är ett samarbete mellan två ambitiösa individer, jag är den ena halvan, är du den andra?
Om du är intresserad och redo för ett äventyr, hör av dig, berätta om dig själv, vad har du för kunskaper? Vad har du tidigare tillverkat? Hur lång tid har det tagit i genomsnitt för dig från att komma på idén till att lansera dina appar? Träng in så mycket info som möjligt om er själva, jag kommer att kontakta de som jag finner mest lovande inför det här uppdraget.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2014-09-17, kl 09:04

AppShackSimon

AppShackSimon

Inlägg: 3

Hej Eureka.

Du verkar vara en väldigt driven entreprenör med erfarenhet och goda kontakter.

Vi på App Shack har en gedigen kompetens inom apputveckling, programmering och allt vad det innebär.
Som bolag har vi i huvudsak arbetat på konsultbasis åt andra mjukvarubolag men vi har även lagt ner tid och själ på att utveckla framgångsrika Fritt Fram - Appen som enkelt visar framkomlighet och tillgänglighet http://www.frittframapp.se.

Arbetet med Fritt Fram tog sin början i slutet av december 2013. Då inleddes arbetet med att ta fram grafik, diskutera appens innehåll samt planera arbetsfördelningen mellan mig (Simon) och min partner (Pontus).
I mars 2014 hade vi vår produkt ute på marknaden och den har sedan dess bara fått positiva reaktioner.

Vi är båda idésprutande entreprenörer tillika civilingenjörsstudenter (UU) med ca 1 år kvar av utbildningen. Just nu har vi tagit en paus från våra studier för att satsa på företaget. Vi har båda varsin kandidatexamen inom IT och anser att programmering och systemutveckling är det roligaste och mest givande som går att hålla på med.

Är du fortfarande intresserad av ett samarbete - kika in på http://www.appshack.se eller kontakta mig på tel: +46 (0)704 040 003 för att diskutera samarbetet




Inläggets betyg
Svara Svara med citat