Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Söker delägare – Bemanningsföretag

Inlägg 1 av 1

2014-04-01, kl 18:12

petterlindkvist

petterlindkvist

Inlägg: 1

Söker delägare – Bemanningsföretag

Hej,

Jag planerar att starta ett bemannings- och rekryteringsföretag och söker en affärspartner som vill göra denna spännande resa med mig.

Förslag på hur vårt samarbete ser ut:

Vi startar ett aktiebolag där vi äger 49% av aktierna var, resterande 2% ägs av en oberoende person för att lösa eventuella framtida konflikter.

• Vi arbetar båda aktivt i bolaget.
• Du arbetar som kundansvarig, dvs. har ansvar för att hitta nya företagskunder samt sköter kontakten med dessa. Du arbetar främst med detta för att ständigt bearbeta nya kunder och expandera.
• Jag arbetar som operativ chef/VD och sköter administration, ekonomi, hemsida, osv.

Stora strategiska beslut, investeringar osv. beslutar vi självklart om tillsammans.

Vem är du?

Du är en driven och socialt kompetent person som brinner för entreprenörskap och kundkontakt. Du har kanske en utbildning inom HR eller ekonomi och vill satsa seriöst på företaget.

Kravprofil:
• Tidigare erfarenhet av försäljning, gärna mot företagskunder (VIKTIGT!)
• Möjlighet att satsa minst 50 000 kr i startkapital
• Beredd att arbetar 70-80 timmar per vecka i uppstartsskedet

Det är självklart meriterande om du har tidigare erfarenhet av bemanningsbranschen och/eller HR.

Vem är jag?

Jag är en kille på 23 år som tar examen från civilekonomprogrammet i Lund till sommaren. Stort intresse för affärs- och verksamhetsutveckling men har inte tidigare drivit företag. Jag är ansvarstagande och analytisk lagd, men tror själv att jag är sämre på försäljning (därav behovet av en partner som kompletterar mig på detta område).