Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Plugga och starta eget

Inlägg 1 av 4

2005-01-07, kl 17:27

jonssonjohan

jonssonjohan

Inlägg: 7

Plugga och starta eget

Ska studera med studiemedel men vill ha ett eget företag för att kunna göra lite uppdrag på fritiden. FA eller F-skattesedel vilket rekommenderas och varför ska/måste man välja den ena eller den andra?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-01-07, kl 22:04

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Att studera och ha ett foretag ar en utmarkt idē som fler skulle prova pa. Ta kontakt med mig sa ska du fa lite rad pa vagen. [email protected]
Lars
Abi Design
Start av foretag och ekonomistyrning

Ps ater den 15 jan fran Lettland

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-01-09, kl 22:05

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

A-skatt har man som anställd F-skatt som egen företagare. om man har inkomster både som egen företagare och som anställd så är det FA-skattsedel som gäller. Man måste ha bägge två eftersom en arbetsgivare måste kunna dra skatt på nkomst av tjänst men man själv ska betala in på det man får i inkomst av näring.
Om du tror att du kommer att få så pass mycket inkomster att du klarar dig utan sommarjobb och bara läser och har din firma så är det F-skatt som räcker för dig, annars behöver du e FA-skatt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-01-17, kl 12:34

jonssonjohan

jonssonjohan

Inlägg: 7

Tack för svaren. Det blir en FA eftersom jag inte vet hur sommaren blir när det gäller jobb.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat