Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Hemsidor för newbies

Inlägg 1 av 4

2014-01-10, kl 13:12

Distanskonsulten

Distanskonsulten

Inlägg: 10

Hemsidor för newbies

Hej
Jag har då och då hjälpt folk att skapa enkla hemsidor. Med betoning på enkla. Nu har jag bestämt mig för att "formalisera" det hela lite och gå ut med erbjudande på hemsida samt IRL. Målgruppen är alltså de som ännu inte är riktigt med på det digitala tåget. Det är fler än man tror. Och tjänsten är paketering av alla de där pusselbitarna som är så förvirrande för nybörjare (domän, webbhotell, hosting...) och som dom inte ska behöva trassla med.

Skulle gärna vilja ha lite respons på hemsidan om nån har lust att besöka den med nybörjarglasögon på. Den finns på www.distanskonsulten.se

Tack på förhand

Distanskonsulten

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2014-01-10, kl 17:25

niklase

niklase

Inlägg: 191

Hej,

Du säger att du inriktar dig på "newbies", men det första jag ser när jag besöker din hemsida är ett formulär "Om jag skulle skaffa en hemsida så..." samt frågor som "vill jag ha egen domän för webbsida och e-post".

Vet en newbie vad en domän är överhuvudtaget?
Skriv istället mittnamn.se, com osv.

Lycka till!

Behöver du en egen hemsida eller webbshop?
https://wpcms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2014-01-10, kl 19:15

Distanskonsulten

Distanskonsulten

Inlägg: 10

Hej
Tänkte att alternativet "vet inte" skulle räcka för de som inte kände till begreppet, men det kan absolut förtydligas. Tack för kommentaren.

Distanskonsulten

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2014-01-28, kl 22:57

AHinvest

AHinvest

Inlägg: 28

Hej, såg att du byggt sidan via n.nu

Är syftet att bygga alla dina klienters sidor den vägen?

Här gärna av dig så kan vi diskutera webbsidor och utveckling

Inläggets betyg
Svara Svara med citat