Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

En skitbra affärside! men sedan då?

Inlägg 1 av 2

2013-10-17, kl 17:13

phasion

phasion

Inlägg: 3

En skitbra affärside! men sedan då?

Jag har en i mitt eget tyckte en skitbra affärside, något som inte finns på marknaden.

I mitt fall så vill jag köpa in handplockade varor från flera varumärken och samla för att sälja. Jag tänker stort utbud och näst intill obefintligt lager, allra helst från början när man inte vet hur allt ska gå.

Grejen är att varumärkena jag har varit i kontakt med kräver att man måste ha en order på minst 12000-30000 vilket för mig inte är tänkbart om jag har tänkt att plocka lite här och lite där. Det blir ju isåfall ett enormt lager och enorma summor pengar.


Så tips mottages tacksamt.

Ska jag kontakta en större webshop som har den större delen av utbudet jag är ute efter och köpa in till deras inköpspriser? Eller hur ska jag göra.


Det är inredningsdetaljer jag är ute efter. detta är dock inte hela iden, utan en liten, liten del. och det är just den här delen jag saknar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2013-10-17, kl 19:00

AndreasC

AndreasC

Inlägg: 3

Dropshipping kanske? Se ifall du kan hitta leverantörer som kan ta emot enstaka ordrar så fort du får in dem från dina kunder, och som sedan kan sköta leveranserna till dina kunder. Det är ganska vanligt i Sverige att återförsäljare använder sig av sådana leverantörer, just för at slippa lagerhållning.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat