Inlägg 8 av
13
2013-09-23, kl 20:41
danxerik
Hej på er.
Jag tänkte återuppliva denna tråd med en liknande fråga som kräver lite mer exakta siffror.
Jag har gjort ett jobb tillsammans med en tjej och ska betala henne. Jag kommer fakturera min klient och ska sedan ge pengar till min vän som bor i utlandet och inte har något företag. Min plan är att ta ut pengarna som ett eget uttag och sedan sätta in dessa på hennes konto. Vi ska dela 50/50 på summan, hur mycket kommer jag kunna ge henne?
Fakturan är på 32650kr exkl moms (43938kr inkl 25% moms). Jag har enskild firma.
Hur kommer uträkningen se ut så jag kan redovisa för henne och hur vilken mer information behöver jag veta?
PS. Jag är medveten om att jag saknar fullständiga kunskaper i detta ämne. Tackar på förhand till den som kan skänka konkreta tips. Ds.
Daniel Eriksson
Grafisk Designer.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 10 av
13
2013-09-25, kl 13:43
danxerik
Tack Fredrik
Jag vet att hon själv inte har ett företag men jag ska försöka se om hon kan fixa detta.
Hur mycket skulle hon fakturera mig om vi har kommit överens om att dela lika på allt?
Och om jag nu skulle behöva ta detta som ett eget uttag, hur skulle den uträckningen så ut?
MVH Daniel
Daniel Eriksson
Grafisk Designer.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat