Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

dejtinghemsida

Inlägg 1 av 10

2013-09-11, kl 17:35

stego90

stego90

Inlägg: 7

dejtinghemsida

har sedan länge drivit en dejtinghemsida som jag nu skulle vilja ha mer besökare på. är det någon som kan hur seo fungerar?

Går kanske göra en deal...

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2013-09-16, kl 11:16

Saverud

Saverud

Inlägg: 18

Jag vet hur sökmotoroptimering är uppbyggd. Jag kan tipsa också om att kolla upp Twitter Cards samt Open Graph för att nå ut i sociala medier.

Twitter Cards för Twitter: http://dev.twitter.com/docs/cards
Open Graph protocol för Facebook: http://ogp.me

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2013-09-16, kl 11:21

stego90

stego90

Inlägg: 7

Har du lust och tid att hjälpa mig med att sökoptimera min hemsida osv med de tipsen du kan för att få så många besökare som möjligt?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2013-09-16, kl 12:41

Saverud

Saverud

Inlägg: 18

Vi får se när jag har tid framöver. Så länge kan du ge mig länken till din sajt samt berätta om du använder en färdig mall, plattform eller om sajten är från scratch.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2013-09-16, kl 12:53

stego90

stego90

Inlägg: 7

Den heter www.snusksnack.se och det är en färdig modell. Vore kul och bra om du kunde hjälpa mig?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2013-09-16, kl 14:07

Saverud

Saverud

Inlägg: 18

Som jag ser det finns en länk på din sajt snusksnack.se till whitelabeldatingsolutions.com som ska föreställa ditt dotterbolag. Jag gissar att det är en vattenstämpel för ful marknadsföring åt dem.
I källkoden har jag noterat spår av Dating Factory. Hur som har jag granskat båda sidorna överskådligt för att få tag på ett ex utan framgång.

Måste man mejla dem för att få tillgång till källkoden? Om det är fallet får du be någon annan.

En alternativ lösning vore om du kopierar filerna till en underdomän och sedan skapar ett FTP-konto så jag kan rota i koden. Kom ihåg att ta bort eventuella konfigurationsfiler med dina hemliga uppgifter. Efter du gjort det kan du skicka inloggningsuppgifterna till [email protected].

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2013-09-16, kl 14:15

stego90

stego90

Inlägg: 7

Ja sidan går genom datingfactory.com , vad ska du med käklkoderna till? Om du vill ha dom så behövs de gå genom dom isf tror jag .

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2013-09-16, kl 14:38

Saverud

Saverud

Inlägg: 18

För att jag inte kan se hur mycket data som finns eller går igenom serverterminalen gentemot det som är publikt för ögat i min ände. Det har att göra med säkerhet.

Dessutom får jag inte intrycket att du är så hype på att applicera koden själv även om jag visste hur jag skulle modifiera och uppdatera den.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2013-09-16, kl 14:47

stego90

stego90

Inlägg: 7

Nä jag har ingen aning hur man gör! Så vad vill du jag ska göra för att du ska kunna hjälpa mig?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2013-09-16, kl 17:30

Saverud

Saverud

Inlägg: 18

Jag vill understryka att jag bara kanske kan hjälpa dig.
Hur bekväm är du med City Networks kontrollpanel?

Jag vill att du gör en backup till skrivbordet. Om du inte redan använder en File Transfer Protocol kan jag rekommendera FTP:n Filezilla.

Steg två blir att kolla efter en eller fler filer som innehåller uppgifter till din databas och dylikt. Radera dessa. Det kan hända att din databas ligger mot Dating Factorys server och då är det kanske ingen fara. Du får höra med dem.

Sedan vill jag att du skapar en underdomän på snusksnack.se till mig med tillhörande konto som har tillgång till just den underdomänen. När du gjort det laddar du upp din backup på den underdomänen.
Du kan skriva ett meddelande här på startaeget.se eller mejla [email protected] när du gjort det med inloggningsuppgifter.

Slutligen vill jag informera dig i förväg om att ta bort underdomänen och konto som du skapar till mig när jag är klar.

Funderingar?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat