Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Import från Kina

Inlägg 1 av 5

2013-08-24, kl 13:17

lazie199

lazie199

Inlägg: 11

Import från Kina

Jag ska börja importera toner från kina

Jag vore tacksam för om det är någn som har råd om vad man ska tänka på och om det tillkommer några andra avgifter än tull,införelse moms, fraktkostnader mm

Tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2013-09-03, kl 12:51

AHinvest

AHinvest

Inlägg: 28

Hej! Vad ska du köpa in för något?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2013-09-03, kl 13:39

lazie199

lazie199

Inlägg: 11

toner och mobiltillbehör

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2013-09-04, kl 08:58

ericpettersson

ericpettersson

Inlägg: 4

Jag skulle rekommendera att du först skaffar en importlicens så att du får importera lagligt. Sen, om du har tänkt att göra det genom företag, så är ett tips att starta företaget först. Tullen vet du säkert att den tillkommer, även moms och frakt. Sedan ska du tänka på att om det är elektroniska saker du säljer (förmodar att toner räknas som det), så måste du ansluta dig till elkretsen. Detta är en insamlingsorganisation, där du går med på grund av din skyldighet att samla in all elektronik som du säljer. Går du med här så betalar du ett visst antal öre per produkt och en årsavgift för tjänsten, så "samlar" dom in det åt dig.

Annars känns det bara som att det är att köra. Ett tips är att ta en testkollektion om du har hittat en "pålitlig" köpare. Det tog lång tid för mig att hitta en pålitlig leverantör av mina LED lampor, eftersom det är en DJUNGEL av sånt nere i Kina. Efter att letat i månader och ytterligare månader, åkte vi ner och besökte leverantören för att få ett bra ansikte. Det visade sig att de hade samarbete med Philips och deras lampor. På så sätt vet man att man fått bra kvalité.

Men om du har mer frågor är det bara hör av dig, kan vara enklare att få svar av någon som har erfarenhet från samma situation. Lycka till :)

Sveled.se Säljer LED Belysning Online. Fri frakt!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2013-09-04, kl 12:40

lazie199

lazie199

Inlägg: 11

Tack för svaret :)

Jag har lite mer frågor :)

Du får gärna maila mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat