Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Fraktkostnad från kina

Inlägg 1 av 3

2013-08-27, kl 14:32

Surprice

Surprice

Inlägg: 2

Fraktkostnad från kina

Hej! Ska börja importera kläder från Kina och undrar lite vad som är "normal" priser för frakt?
På deras sida står det att klänningarna väger 0,42kg/st.
Runt 50kg hamnar vi på då (lite mindre eftersom av de 120 produkterna som är med på prislistan så är 30st hårband som inte väger så mycket)
På deras lista där jag begärde ut vad allt skulle gå till vid en beställning av de varor jag vill ha har de satt 380$ i shopping cost med Fedex.
Tycker det blir mycket för frakten eller låter det rimligt?
2470kr.
Är det enbart frakt till Sverige då eller brukar de ha räknat hem till mig?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2013-08-30, kl 13:46

AHinvest

AHinvest

Inlägg: 28

Hej! I det priset bör det vara dörr till dörr leverans.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2013-09-04, kl 09:02

ericpettersson

ericpettersson

Inlägg: 4

Hej Surprice.

Kul idé med att importera kläder, tror på det!

För övrigt så kan det låta mycket med frakten. Men oftast så är de en minimum frakt. Exempelvis så kanske "starksumman" ligger på 200 USD i detta fallet. Därefter kostar det en viss summa per kilo, och du kommer då upp i 180 USD. Således är 200 USD det som bolaget tjänar, och 180 USD de kostnader som äts upp av leveransen.

Sen kostar det alltid mer att flyga hem produkterna.

Tänk på att du kommer få betala tull när produkterna kommer hem. Be alltid företaget som tillverkar produkterna att lägga i en RIKTIG och BRA faktura så att dina saker slipper fastna i tullen, och att du behöver sätta ihop en faktura med beskrivning på produkterna.

Du kommer även att få betala införselmoms på produkterna. Detta får du tillbaka, men det är ändå en kostnad som du behöver lägga ut i början.

Hoppas det löser sig :)

Sveled.se Säljer LED Belysning Online. Fri frakt!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat