Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Importera från turkiet

Inlägg 1 av 3

2013-07-22, kl 01:08

Bullsta

Bullsta

Inlägg: 3

Importera från turkiet

Hej, jag håller på att starta ett eget klädmärke, och planen är då att ta kontakt med någon i Turkiet för att importera därifrån och undrar nu om det finns någon har nån idé om vart jag kan vända mig om jag skulle behöva få ett par provexemplar sydda för att sedan eventuellt köpa fler exemplar om det går som det ska :-) om det finns någon som erbjuder detta i Turkiet dvs?

Mvh. D

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2013-07-23, kl 07:24

Bullsta

Bullsta

Inlägg: 3

Kan tillägga att jag är intresserad av topp kvalité.
Och söker även företag i Asien.

Mvh. D

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2013-07-25, kl 21:44

PeterK

PeterK

Inlägg: 397

Att tänka på: Ofta är det dyrt att göra prover för enklare kläder. Har erfarenhet av tillverkning. Minimum för att fixa tyger mm spelar in. Ofta bättre att lägga order med villkor om att proverna skall godkännas för att de skall få betalt - men beror på fabrikens betalningsvillkor. Sällan lönsamt att tillverka mindre än några hundra exemplar per design. T-tröjor skall helst vara mycket mer.

Se upp med att inte vilken fabrik som helst passar.

Skall du ha små mängder en testkollektion bör du köpa in tyget själv och ta en sömmerska/skräddare som syr upp. För en fabrik är ett löpandebandsystem som inte passar för få plagg.

Peter K

Inläggets betyg
Svara Svara med citat