Inlägg 1 av 8
2013-06-16, kl 18:59
Smart Rides, vad tror ni om detta?
Har grunnat på en affärsidé ett bra tag nu.
Jag är själv snart färdig med en Master i Datavetenskap och jag är en duktig programmerare. Så att genomföra idén ska inte vara några problem. Jag har även grundstrukturen färdig
Jag har gjort en mockup som ni kan se här (alltså basic design utan funktionalitet. Självklart kommer designen bli mycket finare vid färdig produkt):
https://moqups.com/nilsi/DZUSkm13/p:a16b2c2a4
Beskrivning av projektet taget från sidan:
"Smart Rides provides a smart and easy service for finding someone to share a ride or trailer with. It's also a easy way to find or rent out a parking slots.
Rent a one way trailer today is very expensive. It often cost more than double from what it costs to deliver the trailer in the same spot you rented it from. Smart Rides connects people that are going in the opposite direction which makes the rides half the price of the cheapest rides today. You can of course do this with cars as well which are great.
There are also a lot apartment owners today that are not using their parking slots. Smart rides provides a service to rent out this parking slots which generates money both for the owner and the customer.
If none of the above suits your needs you can as well find someone to split the gas money with when traveling longer distances in the same direction."
Jag har tänkt tjäna pengar på att företag annonserar och att jag tar en avgift för att hjälpa kunderna att förmedla betalningar alternativt lägga ut annonser.
Att lägga till funktionalitet som facebook/gmail inloggning och så vidare kommer jag också att lägga till.
Vi skulle även kunna förmedla grundläggande kontrakt som kunderna kan skriva mellan sig för att förhindra eventuella bedrägeri.
Det jag undrar är vad ni tycker om konceptet? Skulle det fungera? Finns det ett behov? Man hade kanske kunnat driva det globalt, men har tänkt börja i Sverige.
Med vänliga hälsningar,
Nicklas
Svara Svara med citat