Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

podlife.se

Inlägg 1 av 10

2013-06-03, kl 11:52

emef

emef

Inlägg: 58

podlife.se

Hej !

Vad tror ni om möjligheterna kring domänen: podlife.se

Podcast/poddradio har ju exploderat i sverige. Inte alltid så lätt att hitta alla sköna poddar som finns.

Vet att: http://podcasts.nu finns, men vill skapa något större. Inte bara en lista på alla poddar utan kanske mer som ett magazin kanske skriva mer om dem som poddar och givetvis topplistor m.m man kan ju igentligen göra hur mycket som helst.

Vad tror ni?

-- social writer --

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2013-06-03, kl 18:02

Awesome

Awesome

Inlägg: 10

Podcast.se är ledigt för övrigt. Wink wink.

Jag diggar idén om du kan få några perks till sidan. Använda sig av freemiummodellen kanske? Om det du säger stämmer att det är en växande trend så kör på, säger jag.

Simon Saverud
Webbdesigner

E-post: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2013-06-03, kl 19:24

emef

emef

Inlägg: 58

podcast.se är upptaget ? varit upptaget en tid. menade du poddcast ?

Dem flesta lägger ju upp sina poddar på itunes, men jag tänkte aldrig att alla poddare skulle lägga upp på podlife, utan det är mer en samlingssida för svenska poddar och för att snyggare titta runt bland alla poddar.

Men jag har ej kunskaperna vad gäller hemsidebygge :) Jag är mer den som har iden och hur det kan tänkas se ut.

-- social writer --

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2013-06-03, kl 22:40

Awesome

Awesome

Inlägg: 10

Citat:

Ursprungligen postat av: emef

podcast.se är upptaget ? varit upptaget en tid. menade du poddcast ?

Dem flesta lägger ju upp sina poddar på itunes, men jag tänkte aldrig att alla poddare skulle lägga upp på podlife, utan det är mer en samlingssida för svenska poddar och för att snyggare titta runt bland alla poddar.

Men jag har ej kunskaperna vad gäller hemsidebygge :) Jag är mer den som har iden och hur det kan tänkas se ut.



Podcast.se är ledigt enligt min registrar såvitt jag kan se.

Om du utvecklar din idé och får mitt intresse kanske jag kan göra kodningen gratis gentemot att jag får synas i fotnoten på hemsidan.

Simon Saverud
Webbdesigner

E-post: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2013-06-04, kl 09:16

emef

emef

Inlägg: 58

Jag kollade domänen på olika ställen och även på https://www.iis.se men ej ledig.


ska sätta mig o skriva ner lite hur jag tänkt och hur jag byggt upp min bild i huvudet. Det svåra är ju att få ut det i text :)

-- social writer --

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2013-06-04, kl 13:50

Formvilja

Formvilja

Inlägg: 35

Låter som en spännade idé! Gillar att lyssna på podcasts, men det är lite av en djungel fast att det finns appar och program. Ett bra söksystem med topplistor och rekommenderat, samt att man kan söka på svenska/engelska podcasts tror jag skulle funka. Mitt tips är väl att hitta på en helt nytt ord som på något sätt kopplas ihop med podcasts. Hård konkurrens där ute, men lycka till!

Josefin Andersson
Grafisk formgivare
http://formvilja.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2013-06-10, kl 09:18

zweb

zweb

Inlägg: 16

om du ska göra hemsidan, se då till att lägga några fler minuter på designen är de gjort på podcast.nu!

Webdesigner - Illustratör - Konstnär

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2013-06-10, kl 12:31

emef

emef

Inlägg: 58

Citat:

Ursprungligen postat av: zweb

om du ska göra hemsidan, se då till att lägga några fler minuter på designen är de gjort på podcast.nu!



Är en stor punkt jag tänkt på. Att göra en skönare, snyggare och besöksvänligare sida.

Just nu står det still här dock. varit för mycket privat. Men hoppas på att få igång något snart. Men som jag skrivit innan så kan jag ej bygga designen men tänka mig hur den ska se ut :)

-- social writer --

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2013-06-11, kl 16:27

newworldnow2

newworldnow2

Inlägg: 77

Hyr in hjälp så går det snabbare (design, kodning (som en kille ovan erbjöd), copywrite m m). Elance.com är en bra plats att få tag i en hel del konsulter inom olika områden. Annars google sökning.

Mvh
Mathias Olsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2013-06-12, kl 10:42

FrGr

FrGr

Inlägg: 54

No offense men är inte podcasts tvärtom lite ute? Känns som om det skulle vara svårt att blåsa liv i det, det har ju funnits i ett tiotal år nu utan att lossna riktigt. För svårt för gemene man att särskilja från alla strömmande medier. Men kan du få till en bra kategorisering kanske du kan få till något. Eller satsa på nischade casts...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat