Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Hjälp med frågor om företagande trots skulder....

Inlägg 1 av 2

2013-05-17, kl 10:54

urock1

urock1

Inlägg: 4

Hjälp med frågor om företagande trots skulder....

Hej, kära företagare. jag hoppas att ni kunniga och duktiga affärsfolk kan hjälpa mig med några frågor. Jag har försökt driva mitt företag sedan 2009, men har gett upp nu. Anledningen till att jag startade mitt företag var för att ta mig ur skuldträsket jag sitter i, och jag har både många kunder och kan tjäna rätt bra på detta....tyvärr kan jag dessvärre ej få några lån, krediter eller investerare pga privata bet.amnärkningar + kfm. Så allt måste betalas i förskott, vilket jag inte har råd med...så hur skall jag gå vidare? Är det någon som har en ide??

1: Hur söker jag kapital, och vad skall jag erbjuda för att locka en investerare/långivare?

2: jag har varken tillgångar eller kapital till ett AB, så HB var enda möjligheten..men går det att erbjuda andel i ett HB?? eller i ev vinst?

jag har inga släktingar med mycket pengar, hus eller andra tillgångar, så möjligheten att utnyttja familjen är inte aktuellt heller, tyvärr... så har jag en chans att lyckas utan eget kapital?? har jobb, men lågavlönat, och med utmätning... jag såg företagandet som en utväg ur eländet, men verkar ha haft fel.... tackar för alla råd eller input jag kan få!!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2013-09-04, kl 17:11

urock1

urock1

Inlägg: 4

Ingen som vet? Vore väldigt tacksam.........

Inläggets betyg
Svara Svara med citat