Inlägg 1 av
3
2012-12-30, kl 16:17
malgrisen
Prestashop webbshop
Någon som vet något om Prestashop?? Gratis?? Kan man använda sin köpta domän? Har en domän på one.com och de har inte någon tjänst inomn webbhandel. Jag googlar runt men tänkte om det kanske går fortare så här ;)
Svara
Svara med citat
Inlägg 2 av
3
2013-01-03, kl 01:22
Glimbrant
Citat:
Ursprungligen postat av: malgrisen
Någon som vet något om Prestashop?? Gratis?? Kan man använda sin köpta domän? Har en domän på one.com och de har inte någon tjänst inomn webbhandel. Jag googlar runt men tänkte om det kanske går fortare så här ;)
Hej Malgrisen,
Har gjort en webshop i Prestashop, och det är ett system som fungerar bra till de flesta behov. Om jag skulle rekommendera ett annat system som skulle det vara startabutik.se. Detta är en bredd plattform med de flesta moduler man kan tänka sig tex. facebook, klarna, paypal, payson, posten, dhl m.m och det framfört bästa med en plattform som inte är open source är att källkoden ligger stängd för utomstående och därmed så minskar risken för hackning.
Ang domänen hos one.com så går det utmärkt att flytta den till ett annat webbhotell, DOCK går det EJ att peka en domän från one.com till en annan server. One.com är bra i det avseendet att det är billigt, men upptid hos one.com är i det sämsta laget. Så jag skulle rekommendera att välja en annan leverantör för webbhotell och e-post.
Skickar ett PM till dig så kan vi prata vidare.
Webbyrå i Uppsala - Wasabi Web
www.wasabiweb.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 3 av
3
2013-05-17, kl 00:47
Girlfriend
Jag har butik hos starweb och är väldigt nöjd med det systemet! Så sent som igår uppgraderade jag butiken från "Bas" till "Proffs", för att få tillgång till fler funktioner som efterfrågats av kunder.
Domännamnet har jag också hos one.com och starweb hjälpte mig så att de pekade om adressen! Men jag fick samtidigt också rådet att flytta från one.com, de är ju inte billiga... Så jag lär väl göra det.
Lycka till! / Jenny
girlfriendjewellery.se
facebook.com/girlfriendjewellery
girlfriendjewellery.se
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat