Inlägg 2 av
4
2013-04-12, kl 15:48
Niklaslarsson
Inlägg: 40
Hej,
Har läst igenom alla delarna och vill komma med några förslag:
- Webbhotell. Hur ska kunden ta ställning?
- Avtal, bindningstid & uppsägningstid.
Seriösa Webbyråer binder inte upp sina kunder i långa avtal och bindningstider. Nöjda kunder stannar kvar. Granska avtalen noga.
- Kontrollera hur kunden säger upp avtalet.
Några oseriösa Webbyråer kräver Rekommenderat Brev och sedan hämtar de inte breven.
- Svarstid på mail/telefon.
Svarar Webbyrån snabbt? Kan kunden förvänta sig snabba svar även vid support?
- Hjälper Webbyrån dig om du redan har domännamn?
- Köper Webbyrån domännamnet i deras eller kundens namn?
Annars mycket bra skrivit! Driver själv Webbyrå och har hört historier om kunder som fastnat i avtal på 24 månader med oerhörda summor. Detta var de första sakerna som jag tänkte på :)
Trevlig helg,
Mvh
Niklas Larsson
Avdelningsansvarig / Säljare
http://lrddesign.se
[email protected]
0738- 29 52 62
Kostnadsfritt nyhetsbrev för råd & tips om marknadsföring och enklare seo: http://lrddesign.se/nyhetsbrev/
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat