Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Köpa hemsida - att tänka på!

Inlägg 1 av 7

2012-09-06, kl 09:59

Templater

Templater

Inlägg: 56

Köpa hemsida - att tänka på!

När du ska köpa hemsida till ditt företag är det några saker som du absolut bör tänka på.

För det första, låt dig inte luras av hur lätt det är att göra hemsida själv. Det finns massvis av olika tjänster där du kan skapa din hemsida själv. Många webbhotell lockar med erbjudanden som handlar om hur enkelt det är att göra en professionell hemsida. Vekligheten ser lite annorlunda ut och efter många timmars slit framför datorn har du kanske lyckats knåpa ihop något som liknar en modern hemsida - men som ändå ser amatörmässig ut.

Om du är smart så anlita alltså en webbyrå för att producera din hemsida istället. Då får du en garanterat professionell hemsida till ditt företag. Samtidigt kan du ägna tiden åt ditt eget företag och det som du är bra på.

För det andra gäller det att tänka på vad som händer när hemsidan är färdig. Är det någon som går in på den? Hur kommer du upp i 100 besökare per dag? Hur ofta händer det att du läser en webbadress i en annons i en tidning eller på en affisch och går till datorn och knappar in webbadressen till ett företag? Jag tror inte att du gör det dagligen i alla fall.

En bra webbyrå kan hjälpa dig att få besökare till din hemsida också. Detta gör man med hjälp av sökmotoroptimering (SEO) och/eller annonsering på Internet (AdWords till exempel) För att synas högt upp i sökresultatet på till exempel Google måste din hemsida vara optimerad så att sökmotorerna kan läsa din hemsida på rätt sätt och värdera den som viktig och bra. Man kan även göra mycket genom att skapa länkar ifrån andra hemsidor med relevant innehåll, vilket värderas högt av till exempel Google.

För det tredje och sista är det viktigt att ditt företags hemsida uppdateras och lever. Du kan publicera nyheter, aktuella erbjudanden och nyttig information om dina produkter, tjänster eller din bransch. För att göra detta bör du köpa hemsida som har ett enkelt uppdateringssystem (CMS). För att verkligen göra hemsidan levande bör du koppla den till sociala medier som Facebook och Twitter också.

För att sammanfatta det hela så tänk alltså på detta. Om du vill göra en strategisk och väl genomtänkt satsning för att marknadsföra ditt företag på nätet - köp en hemsida av en kompetent webbyrå.

http://www.enkelsidan.se

Samuel Liljekvist
Enkelsidan Webbdesign
http://www.enkelsidan.se

[url=http://www.enkelsidan.se]Enkelsidan webbdesign >>[/url]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2013-01-15, kl 08:19

edgeweb

edgeweb

Inlägg: 8


Håller med om det mesta ovan. Dock känner vi på http://edgeweb.se en viss frustration över att många som väljer att anlita en webbyrå ändå har svårt att välja "rätt" eftersom de nästan drunknar i dåliga alternativ. Med dåliga alternativ menar jag att de antingen får betala hutlöst för något som många erbjuder mycket billigare eller också råkar de välja något "billigt" men av så dålig kvalitet att de inte borde betala als.

Problemet är att de väljer att köpa in tjänsten/produkten eftersom de inte själva har kunskapen. Därför har de inte heller kunskapen att skilja en bra produkt från en dålig. Tyvärr utnyttjas detta av alt för många webbyråer och skapar en djungel med erbjudanden som de inte vet hur de skall bedöma. Resultatet blir ibland att man som kund inte vågar välja de billigare alternativen. Detta tycker vi är synd då vi har hittat en arbetsmetod som gör att vi kan ligga mycket lågt i pris. Vi hör ofta att de som överväger våra tjänster är misstänksamma och tror att det måste gå miste om något viktigt eftersom det är så billigt.

Hoppas med detta inlägget skapa medvetenhet om att det finns billiga och bra alternativ om man skall köpa hemsida av en professionell webbyrå.
Besök gärna http://edgeweb.se/kopa-hemsida och bedöm själva.
Hör gärna av er om ni har åsikter. För eller emot. Vill gärna veta.

Billiga hemsidor till företag och organisationer
http://edgeweb.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2013-01-25, kl 17:38

Bleedz

Bleedz

Inlägg: 32

Ett stort fel är att tänka "det är bättre med något än inget" när det kommer till hemsida.
Om din sida inte är säljande och tilltalande så kan du till och med avskräcka potentiella kunder.

http://www.50lappen.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2013-02-08, kl 13:56

CohenRichard

CohenRichard

Inlägg: 1

• Köp hemsida eller starta webbutik bara 295/mån
www.freelancers.se/?page_id=47
Webbshopar byggs i OpenCart eller Prestashop.

OpenCart & Prestashop har ett enkelt gränssnitt som gör att ni kan uppdatera

Layout och design köps alltid in av professionella webbgrafiker.
*24/7 Support
*Inge startpacket
*Management Control(add/Romove ANy time)
*Uppdatera själv

Email: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2013-02-10, kl 22:37

zabsv

zabsv

Inlägg: 14

Vill bara lägga till att man bör tänka på är att välja en webbyrå som använder någon standardiserad lösning. I annat fall riskerar man att sitta med en design som är låst till en leverantörs specifika system.

Med ett standardsystem som t.ex. wordpress finns en uppsjö av kompetenta leverantörer och det är lätt att byta både webhotell och webbyrå om man inte är nöjd.

www.expressit.se - Programmering för webb och appar.
foretagsideer.se - Hitta affärsideer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2013-04-05, kl 17:54

limetree

limetree

Inlägg: 12

Citat:

Ursprungligen postat av: edgeweb


[...] 1. Med dåliga alternativ menar jag att de antingen får betala hutlöst för något som många erbjuder mycket billigare eller också råkar de välja något "billigt" men av så dålig kvalitet att de inte borde betala alls (korra bara).

[...] 2. Problemet är att de väljer att köpa in tjänsten/produkten eftersom de inte själva har kunskapen. Därför har de inte heller kunskapen att skilja en bra produkt från en dålig. [...]

3. Hoppas med detta inlägget skapa medvetenhet om att det finns billiga och bra alternativ om man skall köpa hemsida av en professionell webbyrå.
[...]


Hejsan,
Det är intressant inlägg! Det väckte genast några frågor...
1. Sant att det finns många dåliga alt. med generatorer för att skapa design, egna omöjliga cms, dålig copy, snodda bilder etc. Hutlösa priser var det länge sen jag hörde om. Priset ska vara i relation till hur mycket arbete som utförs: foto, copy, css, html5 animationer, struktur, grafisk design, typografi, ev. egen programmeringslösning, olika anpassningar etc. Kunden kan ju alltid själv ta fram bildmaterial och text. Det gör ju arbetet mindre och därmed mycket lägre pris. Vad är dyrt för dig? Vilken prisnivå ligger ni på?

2. Naturligtvis köper företaget tjänster som de själva inte klarar av. Det är därför vi finns. Däremot så den kunskapen man ska besitta idag är inte lite för en professionell hemsida: reklam och marknadsföring, copywriting, journalistik, marknadsföring, foto, grafisk design, ngt programmeringsspråk (iaf tillräckligt för kunna debugga), HTML5, css, Javascript, webbserver, seo, sem, seo-copy etc..... Listan kan göra lång. Även jag har dessa kunskaper så kan man inte begära att alla webbyråer kan det. Det finns ändå ett värde i kunskapen att kunna bygga upp ett varumärke och se till att kunden ökar sin omsättning. Vad är en bra produkt för dig? Vad är en professionell hemsida för dig? Exempelvis: är säljteamet.se, som ni gjort, professionell och verkar i kundens bästa intresse? Var den billig?

3. Jag ser att du skriver professionell byrå men inte professionella hemsidor. Det är ju förstås en stor skillnad. Det finns många kunder som vill ha professionella hemsidor som ger mervärde. Vad är en professionell webbyrå för dig? Vad ska man kunna för att få kalla sig professionell i den här branschen?

Givetvis ser man dagligen många sidor som gjorts av "Professionella webbyråer" men som verkligen inte optimerar kundens möjligheter.

4. En elektriker kostar idag, om man använder ett etablerat företag, minst 1500 kr i timmen (+moms). Det är det tydligen värt. Själv har jag inte höjt mina 750 kr timmen (+moms) sedan år 2000. Timpriset blir ändå långtifrån det när man kommer överens om paketpris och sedan får ju trogna kunder ytterligare rabatt. Det verkar funka ändå iom att även andra byråer anlitar en.

Hoppas att det var tillräcklig feedback ;)

Andreas H. Lind
***************************
LimeTree Production
Makes You Visible with Style
------- since 1998 --------
****************************
www.limetree.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2013-04-09, kl 11:59

edgeweb

edgeweb

Inlägg: 8

Vad roligt att du tog dig tid att svara på mitt inlägg. Det är precis en sådan här dialog jag tror är nödvändig för att hjälpa nya företagare och andra som vill köpa en professionell hemsida.

Vi jobbar med erkända mogna CMS som Joomla och wordpress vilket även gör att de som önskar byta leverantör enkelt kan göra det.

Jag håller fullständigt med i din kommentar om att pris skall vara i relation till utfört arbete. Vi på Edgeweb erbjuder allt det du nämner förutom copy. Bör nämnas att vi även endast i begränsad omfattning kan hjälpa till med att ta nya bilder då vi endast har samarbete med några lokala fotografer och inte över hela landet. Redigering av foto och ev. hjälp med inköp av lämpliga nya bilder från bildbyråer ingår alltid i våra priser.

Specialanpassningar som kräver programmering gör vi även det endast i begränsad omfattning då det ofta är en mycket tidsödande process att ens få en ordentlig kravspecifikation av kund. (Vis av erfarenhet och några ej lönsamma projekt i ryggsäcken.)

Mycket handlar ju även om vilken kundgrupp man vänder sig till.
Primärt vänder vi oss till prismedvetna kunder som är beredda att iaf skriva sina egna texter och vill ha en enklare hemsida men ändå få med det mesta som förväntas av en modern professionell hemsida idag.
Med det avser vi t.ex.
•avancerad bildroterare
•kontaktformulär
•integrering med sociala medier
•bildgalleri
•möjlighet att begränsa åtkomst till vissa delar av hemsidan med lösenord
•hjälp med beställning och konfigurering av domännamn och tillhörande mail
•framförallt en design som är anpassad till den valda verksamheten.
•Numera är alla sidor vi bygger även anpassade till mobila enheter med så kallad responsiv design.

Alla sidor från http://edgeweb.se är även uppbyggda på ett sätt att man enkelt sökmotoroptimerar sin sida för de söktermer man vill synas på vid en google-sökning.
Är man osäker på hur det går till erbjuder vi även där flera prisvärda alternativ.
SE http://edgeweb.se/vara-tjanster/professionell-seo-internet-marknadsforing

En hemsida från Edgeweb skall alltid vara billig och för att svara på din fråga, vad som är billigt för mig, så tycker jag vi har lyckas komma mycket lågt när vi erbjuder alt ovan och mycket mer för 2995kr när man även väljer att använda oss som webbhotell.

Detta för att vi har kunnat utveckla ett strömlinjeformat arbetssätt i en kontrollerad miljö på egna servrar.

Vill man lägga sidan på något annat webhotell tar vi just nu 1995 för att flytta och konfigurera sidan på valfritt webbhotell.
Det tycker jag är billigt eftersom jag vet hur mycket jobb alt detta innebär och hur felfritt allt måste flyta för att det fortfarande skall vara lönsamt. (vilket det inte alltid gör – vi tar risken)

Sidan säljteamet.se och alla andra sidor bland våra referenser har kostat enligt ovan.

Man kan inte vara rätt för alla kunder men för den stora kundgrupp som nya mindre företagare ofta består av är vi ganska säkra på att vi kan erbjuda mer än många andra till ett mycket bättre pris.

Några till synes ganska seriösa webbyråer erbjuder faktiskt billigare hemsidor än oss har vi sett. Dock brukar dessa bygga på mallar vilket inte ger samma anpassningsmöjlighet i designen. De som hittar en mall som passar dem gör säkert helt rätt i att välja dessa leverantörer. De andra tycker vi skall välja oss :)

För att svara på frågan om vad som är dyrt för mig: Jag vill inte svartmåla eller namnge något företag men vi har inte alt för sällan hjälpt företag som betalat över 10k för sina statiska katastrofalt feldesignade hemsidor. Och då syftar jag inte på saker som kan vara en smaksak.

Givetvis kan man inte kunna allt och självklart skyltar många inte med vilka kompetenser de saknar. De vill ju också tjäna pengar.

Vad som är professionellt för mig behöver ju inte vara det samma för någon annan. Men det du nämner om att optimera kundens möjligheter är nog en del-definition iaf.

Vad jag önskar är att när någon börjar fundera på att köpa en hemsida så bör de sätta sig ner och göra en lista på:
* vad de har tänkt sig att hemsidan skall innehålla
* vad den skall fylla för funktion
* och vad de förväntar för resultat.

Detta ger både dem och oss som webbyråer möjlighet att hitta den bästa matchningen som gynnar alla parter.

Väldigt många kontaktar oss utan att ha någon som helst ide om vad hemsidan skall innehålla. Det enda de egentligen vet är vilken typ av verksamhet de har. Nu har vi vant oss vid detta och brukar kunna få till något som de blir nöjda med. Men ibland kommer vi även fram till att vi nog inte är den bäst passande leverantören för dem.

Tyvärr jobbar inte alla på det sättet utan övertygar ist kunden att det som de erbjuder är precis rätt. Detta är väl vad jag kallar motsatsen till professionellt och inte att optimera kundens möjligheter. (möjligtvis ett missriktat försök att optimera sin egen lönsamhet. )

Vi hoppas som sagt att genom att informera göra blivande köpare av hemsidor mer medvetna om vilka alternativ som finns och hur de kan hitta ”rätt” leverantör för just deras behov.

Grattis om du orkade läsa alt mitt svammel.

Billiga hemsidor till företag och organisationer
http://edgeweb.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat