Vad roligt att du tog dig tid att svara på mitt inlägg. Det är precis en sådan här dialog jag tror är nödvändig för att hjälpa nya företagare och andra som vill köpa en professionell hemsida.
Vi jobbar med erkända mogna CMS som Joomla och wordpress vilket även gör att de som önskar byta leverantör enkelt kan göra det.
Jag håller fullständigt med i din kommentar om att pris skall vara i relation till utfört arbete. Vi på Edgeweb erbjuder allt det du nämner förutom copy. Bör nämnas att vi även endast i begränsad omfattning kan hjälpa till med att ta nya bilder då vi endast har samarbete med några lokala fotografer och inte över hela landet. Redigering av foto och ev. hjälp med inköp av lämpliga nya bilder från bildbyråer ingår alltid i våra priser.
Specialanpassningar som kräver programmering gör vi även det endast i begränsad omfattning då det ofta är en mycket tidsödande process att ens få en ordentlig kravspecifikation av kund. (Vis av erfarenhet och några ej lönsamma projekt i ryggsäcken.)
Mycket handlar ju även om vilken kundgrupp man vänder sig till.
Primärt vänder vi oss till prismedvetna kunder som är beredda att iaf skriva sina egna texter och vill ha en enklare hemsida men ändå få med det mesta som förväntas av en modern professionell hemsida idag.
Med det avser vi t.ex.
•avancerad bildroterare
•kontaktformulär
•integrering med sociala medier
•bildgalleri
•möjlighet att begränsa åtkomst till vissa delar av hemsidan med lösenord
•hjälp med beställning och konfigurering av domännamn och tillhörande mail
•framförallt en design som är anpassad till den valda verksamheten.
•Numera är alla sidor vi bygger även anpassade till mobila enheter med så kallad responsiv design.
Alla sidor från
http://edgeweb.se är även uppbyggda på ett sätt att man enkelt sökmotoroptimerar sin sida för de söktermer man vill synas på vid en google-sökning.
Är man osäker på hur det går till erbjuder vi även där flera prisvärda alternativ.
SE
http://edgeweb.se/vara-tjanster/professionell-seo-internet-marknadsforing
En hemsida från Edgeweb skall alltid vara billig och för att svara på din fråga, vad som är billigt för mig, så tycker jag vi har lyckas komma mycket lågt när vi erbjuder alt ovan och mycket mer för 2995kr när man även väljer att använda oss som webbhotell.
Detta för att vi har kunnat utveckla ett strömlinjeformat arbetssätt i en kontrollerad miljö på egna servrar.
Vill man lägga sidan på något annat webhotell tar vi just nu 1995 för att flytta och konfigurera sidan på valfritt webbhotell.
Det tycker jag är billigt eftersom jag vet hur mycket jobb alt detta innebär och hur felfritt allt måste flyta för att det fortfarande skall vara lönsamt. (vilket det inte alltid gör – vi tar risken)
Sidan säljteamet.se och alla andra sidor bland våra referenser har kostat enligt ovan.
Man kan inte vara rätt för alla kunder men för den stora kundgrupp som nya mindre företagare ofta består av är vi ganska säkra på att vi kan erbjuda mer än många andra till ett mycket bättre pris.
Några till synes ganska seriösa webbyråer erbjuder faktiskt billigare hemsidor än oss har vi sett. Dock brukar dessa bygga på mallar vilket inte ger samma anpassningsmöjlighet i designen. De som hittar en mall som passar dem gör säkert helt rätt i att välja dessa leverantörer. De andra tycker vi skall välja oss :)
För att svara på frågan om vad som är dyrt för mig: Jag vill inte svartmåla eller namnge något företag men vi har inte alt för sällan hjälpt företag som betalat över 10k för sina statiska katastrofalt feldesignade hemsidor. Och då syftar jag inte på saker som kan vara en smaksak.
Givetvis kan man inte kunna allt och självklart skyltar många inte med vilka kompetenser de saknar. De vill ju också tjäna pengar.
Vad som är professionellt för mig behöver ju inte vara det samma för någon annan. Men det du nämner om att optimera kundens möjligheter är nog en del-definition iaf.
Vad jag önskar är att när någon börjar fundera på att köpa en hemsida så bör de sätta sig ner och göra en lista på:
* vad de har tänkt sig att hemsidan skall innehålla
* vad den skall fylla för funktion
* och vad de förväntar för resultat.
Detta ger både dem och oss som webbyråer möjlighet att hitta den bästa matchningen som gynnar alla parter.
Väldigt många kontaktar oss utan att ha någon som helst ide om vad hemsidan skall innehålla. Det enda de egentligen vet är vilken typ av verksamhet de har. Nu har vi vant oss vid detta och brukar kunna få till något som de blir nöjda med. Men ibland kommer vi även fram till att vi nog inte är den bäst passande leverantören för dem.
Tyvärr jobbar inte alla på det sättet utan övertygar ist kunden att det som de erbjuder är precis rätt. Detta är väl vad jag kallar motsatsen till professionellt och inte att optimera kundens möjligheter. (möjligtvis ett missriktat försök att optimera sin egen lönsamhet. )
Vi hoppas som sagt att genom att informera göra blivande köpare av hemsidor mer medvetna om vilka alternativ som finns och hur de kan hitta ”rätt” leverantör för just deras behov.
Grattis om du orkade läsa alt mitt svammel.
Billiga hemsidor till företag och organisationer
http://edgeweb.se