Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

starta ett totalentreprenadsföretag!

Inlägg 1 av 3

2013-01-20, kl 15:03

brainstorm

brainstorm

Inlägg: 13

starta ett totalentreprenadsföretag!

Sedan gymnasiet har jag gått med tankarna att starta ett totalentreprenadsföretag. Det är smidigt för kunderna då de slipper ringa olika företag om deras tankar och idéer. Slår man ihop flera kloka huvuden inom varje bransch (snickare, murare, elektriker, betongare, plåtslagare, golvläggare, glasmästare, grävmaskinister osv) så tror jag man har vunnit mycket. Har man då en arbetsledare för varje bransch med lång erfarenhet så kan man planera varje bygge så det blir så smidigt som möjligt för varje hantverkare, det i sin tur medför att byggena blir billigare i längden.

Säg att man kan spara 100 000:- på ett bygge som kostar 1,5 miljon så är det mycket för en vanlig familj. Räknar man då istället på stora byggnationer där vi pratar 10-15 miljoner och man kan anlita endast ett företag och man kan spara flera miljoner istället. Samarbete är viktigt för att kunna spara in pengar i dagens samhälle.

Jag själv jobbar inom byggbranschen och har märkt att det ofta blir missförstånd mellan hantverkare. Kan man avlägsna alla dessa så tjänar både företagen på det (fler jobb medförs) och kunderna sparar pengar). Har ni några tips om hur man ska gå tillväga och vad tror ni själva om idén? Det som behövs är drivna personer inom varje bransch samt kapital för att dra igång. Tanken är att bolaget ska bli så stort så det finns i hela Sverige inom 25 år. Men man får börja i mindre skala o skapa ett gott rykte först och främst.

Är ni intresserade av att vara med o bygga upp den här idén så är ni välkomna att höra av er via pm.

MVH Henrik

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2013-01-20, kl 16:03

brainstorm

brainstorm

Inlägg: 13

ojdå, hamnade på fel forum. Kan nån ändra det till affärsidéer istället?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2013-02-05, kl 10:23

Miljöresurs

Miljöresurs

Inlägg: 1

Hej!

Jag heter Sofia och driver mitt egna arbetsmiljö- och miljökonsultföretag. Idag kör jag det på halvfart men planerar att gå över till helfart så snart som möjligt. Inom företaget hjälper jag entreprenörer/företagare med arbetsmiljöfrågor, så som BAS-P och BAS-U, arbetsmiljöplaner och SAM. Jag hjälper även till om föroreningar i mark eller vatten påträffas vid byggen, tillståndsansökningar, miljörapporter mm. Jag blev intresserad av din plan på att starta en totalentreprenadfirma och kan då bistå med arbetsmiljö- och miljöstöd. I vilken del av Sverige kommer du vara verksam? När har du plan att börja?
//Sofia

Inläggets betyg
Svara Svara med citat