Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Köpa begagnat -> sälja i E-butik

Inlägg 1 av 2

2013-01-08, kl 18:14

ir00nic

ir00nic

Inlägg: 5

Köpa begagnat -> sälja i E-butik

Hej, jag har en liten affärsidé på G, inget jag stenhårt tänkt på utan något jag kom på av en slump.

För att inte avslöja för mycket: Det handlar helt enkelt om att köpa begagnade saker exempelvis från Blocket, Tradera, vänner och bekanta och sälja via en egen E-butik.

Vad jag förstått finns det tillstånd att söka för den här typen av försäljning, dock inte för just den typen av produkter jag ska sälja.

Nu till lite frågor:

- Finns det någon där ute som har erfarenhet av onlinebutiker? Oavsett om det gått bra eller åt pip-svängen, rätt bra att veta både vad man ska göra men också vad man inte ska göra.

- Hur många procent av inköpspriset lägger man på försäljningspriset för att tjäna något?

- Är det bäst att baka in emballage-och fraktkostnader i försäljningspriset och på så vis "bjuda" på frakten vid beställningar, eller ska kunderna får stå för de kostnaderna i samband med en beställning?


Finns det något specifikt som jag verkligen borde tänka på innan jag ger mig in i onliebutiksdjungeln?

Tack på förhand!
/Elin

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2013-01-08, kl 18:18

ir00nic

ir00nic

Inlägg: 5

Min mail är förresten [email protected] ifall ni har lust att svara på alla dessa frågor!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat