Inlägg 1 av 1
2012-12-07, kl 14:42
Anställa på hunddagis
Nu handlar inte det här inlägget om någon idé. Det är en nystartad verksamhet som varit igång i 5 månader snart. Det växer sakta men säkert och jag har ett par frågor. Under de första månaderna hade jag en samarbetspartner men som jag blev tvungen att "sparka". Jag har visserligen ett gäng praktikanter som är här en tid, men jag vill anställa. Det är väl ingen hemlighet att hunddagis ägare aldrig blir några miljonärer. Men vilka alternativ har jag den första tiden när man inte har råd? Jag går ju runt men det har varit fruktansvärt mycket utgifter och motgångar den senaste tiden, speciellt nu när kylan kom. Även fastigheten jag hyr och kommunen har ställt till problem. Arbetsförmedlingen ringer och tjatar om praktikplatser men samtidigt skäller på mig att jag inte kan anställa direkt. Dom blir kalla direkt när man talar om att en anställning inte är aktuell just nu. Trots att jag är helt ärlig med vad jag står inför. Problemet kan ju bli så att man står här själv och ska ta hand om alla hundar. Och det får ju inte hända. Det sista jag vill är att behöva utnyttja praktikanter.
En ny samarbetspartner vore ju inte fel, men det handlar om mycket pengar för den personen. Samt ett stort engagemang och vilja. Och det är inte lätt att hitta där ute.
Några råd?
En ny samarbetspartner vore ju inte fel, men det handlar om mycket pengar för den personen. Samt ett stort engagemang och vilja. Och det är inte lätt att hitta där ute.
Några råd?
Svara Svara med citat