Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Crowdfunding

Inlägg 1 av 3

2012-11-13, kl 17:59

MommyMagnolia

MommyMagnolia

Inlägg: 25

Crowdfunding

Är det någon som har lite mer koll på "crowdfunding"? Jag vet att det finns sidor ex www.fundedbyme.se och jag älskar verkligen konceptet. Det ger ju större möjligheter när men inte tror att man har så stora möjligheter.

Min tanke är att jag ska öppna en butik och ska starta AB men efter en lång sjukskrivning har jag inga finansiella möjligheter att lägga 50.000 i aktiekapital så då tänkte jag att crowdfunding kunde vara en möjlighet. Men vad har man för "lockmedel" när man öppnar en "riktig" butik. Folk i Haparanda kanske inte riktigt är intresserade av att få ett presentkort på en butik i mellan sverige.

Så vad tror ni?

MVH

Linda

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2012-11-15, kl 11:27

cathrine

cathrine

Inlägg: 1

Hej Linda,

Snubblade över ditt inlägg här på sidan.
Lustigt nog så jobbar jag på FundedByMe så har svaret på alla dina frågor :)

Det som är intressant med crowdfunding är att du inte är beroende av plats och rum utan allt sker på Internet, och där människor som delar din passion och vill vara en del av din idé och ditt projekt ges möjlighet att vara delaktiga.

Din butik kommer att vara fysisk, men de belöningar du utformar för din crowdfundingkampanj behöver inte vara knutna till just butiken. Det finns alla möjligheter att erbjuda andra belöningar som kan skickas via post exempelvis.

Kontakta gärna mig på [email protected] så kan vi bolla idéer och funderingar. Mitt jobb är att hjälpa entreprenörer att lyckas med hjälp av crowdfunding, så nu har turen kommit till dig :)

Allt gott,
Cathrine

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2012-11-18, kl 10:09

andersse

andersse

Inlägg: 10

Hej Lina,

Crowdfunding är bara ett av många alternativ som kan passa dig. På www.foretagsfinansiering.se finns en gratis e-bok med massa tips om hur man kan finansiera starten. Finns massa olika alternativ och det som är bäst för dig beror på verksamheten.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat