Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Tips ang stöd och bidrag till att starta eget?

Inlägg 1 av 2

2012-10-13, kl 22:03

Danitra

Danitra

Inlägg: 5

Tips ang stöd och bidrag till att starta eget?

Jag ska starta eget och det är bara den ekonomiska biten som fattas, ett startkapital. Finns det någon som har lite tips?

Jag är bara 17 år (18 om några månader) och ska starta mitt eget lite alternativa klädmärke. Dock vet jag att alla säger att det kommer bli jätte svårt och råder mig att inte göra det, men jag är envis och vet vad jag vill tyvärr och ger aldrig upp. Har jag bestämt mig för något ger jag inte upp.

Har även lite hjälp från almi och anadra organisationer som hjälper mig så jag är inte en helt blåst unge som försöker göra något coolt bara. Det här är en dröm jag ska lyckas med.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2012-10-24, kl 10:19

andersse

andersse

Inlägg: 10

Hej Danitra! Kul att du vill ge dig in på entreprenörsbanan och starta bolag. Det finns en uppsjö av olika organisationer som kan hjälpa till med finansieringen. Det finns olika bidrag, stöd, "snälla lån" (som inte behöver betalas tillbaka), riskkapital och en hel del andra altnerativ. På www.foretagsfinansiering.se kan man ladda ner en gratis e-bok som beskriver ett 20-tal aktörer med 35 olika finansieringsformer. Jag har själv startat 3 bolag utan några egna pengar alls med hjälp av dessa tips!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat