Inlägg 7 av
8
2012-09-26, kl 08:40
Transaction
Det tips jag fått för att man ska kunna "skydda" sina ideér, och kunna hävda upphovsmannarätten, är att man skriver ner - så tydligt och omfattande som möjligt, gärna med bilder och kommentarer från en/flera pålitlig/a person/er, helst familjen som man kan lita på - sedan kanske kosta på sig ett lacksigill och posta brevet i ett ytterkuvert, Rekommenderat - eller som "Värdepost" -. Därefter skicka det till sig själv med materialet i ett ínnerkuvert. Viktigt att se till att ytterkuvertet får en tydlig datumstämpel, gärna både på fram- och baksidan. Förvara det sedan i ett bankfack el. dylikt. Bäst av allt är - om man har råd- är att posta brevet till en advokat som kan förvara det hos sig.
Att man gjort på detta sätt ska man också upplysa om när man presenterar sina ideér för någon, i hopp om att denna "någon" ska "nappa". Det kanske låter lite omständigt men är det bästa jag kan komma med just nu. Det kan ju också generara lite - eller mycket avkastning - så småningom.
Lycka till! Lasse Russell
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 8 av
8
2013-01-09, kl 02:26
larsarenander
Idéer och uppfinningar är roligst innan de ev kommit ut på marknaden. Jag var själv med i en uppfinnarförening och man stal en idé jag hade så det blev inga fler. Jag fick en uppfinnartidning hemsänd till mig och där kunde jag läsa om en fransman som fick pris för årets uppfinning, samma som jag presenterat i Sverige. Resten har jag i en byrålåda, varav några skulle rädda liv.
Lars
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat