Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Priser!?

Inlägg 1 av 6

2012-08-12, kl 13:39

lantbrukarenpersson

lantbrukarenpersson

Inlägg: 4

Priser!?

Hallå. Står i groparna för att starta ett måleri.
Sitter och räknar ut priser per kvm!
Skulle ni anlita en målare som arbetar för 112 kr/kvm ink moms plus all material såsom spackel lim mm, förutom tapeterna självklart.
/J

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2012-08-14, kl 11:14

Lockagård

Lockagård

Inlägg: 19

Hej Kan bara ge ett tips att det är bättre att ta tim. kostnad priser varierar från 340 -400 kr i timmen + moms Material kan kunden stå för alt du köper den först och lägger på 10% till kunden. Dessutom så har kunden rätt till rot avdrag på dessa tjänster.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2012-08-15, kl 10:39

lantbrukarenpersson

lantbrukarenpersson

Inlägg: 4

Kanske bättre med timprs. Tänkte mest bara för att locka kunder till mitt företag.
Hyr ut mig just nu till ett företag som sysslar med blästring mm . Ska även hyra ut mig till ett annat företag som sysslar med sanering. Men åt förstnämna firman tycker han det är för dyrt med 250kr/h + moms. Han står för alla verktyg mm. Så det är enbart arbetskraft jag står för. Tycker ni att det är för dyrt med 250kr/h + moms i timmen?
Tacksam för svar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2012-08-17, kl 11:10

Lockagård

Lockagård

Inlägg: 19

Nej jag tycker inte det är för dyrt kanske snarare åt det billigare hållet, jag ser det som att minst kan man ta 300 kr i timmen + moms sedan kan alltid man ansöka om rot avdrag så det blir bra pris för kunden på arbetstjänsten. Alt , när du vet hur stort objektet är så kan man ge ett fast pris att det skall ta ca 12 timmar att göra så får man ta det om det blir en timma mer på arbetet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2012-08-17, kl 11:15

Lockagård

Lockagård

Inlägg: 19

Kom på en sak om du tar 250 kr + moms med en överslagsräkning så får du ta bort ca 50 % med tanke på egna sociala avgifter och skatter, lite högt räknat men men. sedan tillkommer ev resor till o från arbetsplattsen. Förhandla !!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2012-08-17, kl 12:54

lantbrukarenpersson

lantbrukarenpersson

Inlägg: 4

Aa jag sa ifrån att jag inte tänker jobba under han något mer om han inte går med på det priset. Så då är jag inte välkommen tillbaka..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat