Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Att starta eget?

Inlägg 1 av 1

2012-07-06, kl 09:37

Ivy

Ivy

Inlägg: 2

Att starta eget?

Hej!

1. Vad jag förstår så kostar det ca 1500 kr att starta ett eget företag, det man måste tänka på är att om man blir arbetslös så kan det bli ganska jobbigt med ev bidrag(ex Akassan), stämmer detta? Måste man då lägga företaget på is på någotvis?

2. Säg att jag har ett vanligt jobb där jag har en kontrakt som säger att jag får inte bedriva någon form av konkurrerande verksamhet på min fritid(vilket mer eller mindre kan tolkas som allt då företaget sysslar med konsultnig inom alla möjliga områden). Säg nu att jag startar upp ett företag med ett par olika websidor där det egentligen bara är 1 som dels ger markant högre inkomst men som också riskerar att kunna tolkas som att den ligger under arbetets kontrakt(även om det är väldigt långsökt), kan man då undvika att specificera att inkomsten kommer just från denna sida? Eller finns det hårda regler som säger att man måste specificera var alla pengar kommer ifrån?

3. Kan man starta ett företag som egentligen inte specificerar vad det gör utan från inkomst och utgifter från lite alla möjliga håll?

Svara Svara med citat