Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Märkeskläds import samt starta eget klädesmärke!?

Inlägg 1 av 6

2004-12-19, kl 15:29

username

Mathias
Pettersson

Inlägg: 7

Märkeskläds import samt starta eget klädesmärke!?

Hejsan,

Jag undrar om någon har några bra grossister eller företag som importerar märkeskläder. Samt undrar jag om någon vet hur man ska gå tillväga för att hitta ett företag som kan sy upp ens kläder etc?
MVH Mathias ;)

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2004-12-19, kl 19:02

username

Tomas
Loden

Inlägg: 72

Hej.

Har du provat att sökt på nätet?

Om du söker efter märkeskläder och vet vilka märken som du är intresserad av, så är det bara att söka efter deras kontakt info online.

mvh

/ Tomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2004-12-19, kl 21:46

username

Mathias
Pettersson

Inlägg: 7

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej.

Har du provat att sökt på nätet?

Om du söker efter märkeskläder och vet vilka märken som du är intresserad av, så är det bara att söka efter deras kontakt info online.

mvh

/ Tomas


Hej, Ja jag har sökt på nätet. Men det är svårt att få köpa in av dom stora företagen direkt om man inte köper in större mängder.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2004-12-21, kl 10:17

username

Jonas
Andersson

Inlägg: 24

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hejsan,

Jag undrar om någon har några bra grossister eller företag som importerar märkeskläder. Samt undrar jag om någon vet hur man ska gå tillväga för att hitta ett företag som kan sy upp ens kläder etc?
MVH Mathias ;)



Vi kan hjälpa dig med mindre kvantitets inköp från Asien.
Från 100ex/modell. Återkom på [email protected] för vidare info.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-01-08, kl 19:39

username

Erol
Lambert

Inlägg: 6

Det kan vara rätt svårt att hitta bra leverantörer av märkeskläder (det viktiga är att de är pålitliga så man inte hamnar med en last kopior).

Erik
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-01-08, kl 19:43

username

Erol
Lambert

Inlägg: 6

Nu missade jag visst att skriva resten..

...Hur som helst så fungerar modebranchen som så att företagen har generalagenter som sköter distribueringen åt dem. Dessa måste sälja för en viss volym (oftast stora volymer) för att få fortsätta som generalagent.

För att få handla av generalagenterna krävs det också att man handlar väldigt stora volymer per år, och det är därför det bildas fler mindre agenturer under generalagenterna som kan sälja vidare kläderna (självklart med ett litet pålägg...) till företag som inte har möjlighet till dessa stora inköp.

Erik
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat