Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Vill du importera mode från Korea?

Inlägg 1 av 2

2012-04-27, kl 04:16

Paula

Paula

Vill du importera mode från Korea?

Är du intresserad av att starta din egen (online?) mode butik, och vill importera mode från Korea? Eller behöver hjälp med att hitta en pålitliga designers och fabriker som syr upp ditt företags kläder? Eller är du kanske intresserad av den Koreanska modeindustrin för någon helt annan anledning?

Jag har bott i Korea de senaste 3 åren och jobbat med mode och PR, inom allt från high-end till online shopping. Jag ska flytta hem till Sverige igen i sommar, men har en heeel mängd av mode-kontakter här i korea som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av. Dessutom finns det så himla mycket kreativa människor som är otroligt intresserade av att komma i kontakt med skandinaviskt mode folk - så om ni har några funderingar och tror att jag kanske kan hjälpa er eller ert företag på något sätt - hör gärna av er! maila mig på paulaponzer @ hotmail.com

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2012-05-13, kl 10:10

Click4shop

Click4shop

Citat:

Ursprungligen postat av: Paula

Är du intresserad av att starta din egen (online?) mode butik, och vill importera mode från Korea? Eller behöver hjälp med att hitta en pålitliga designers och fabriker som syr upp ditt företags kläder? Eller är du kanske intresserad av den Koreanska modeindustrin för någon helt annan anledning?

Jag har bott i Korea de senaste 3 åren och jobbat med mode och PR, inom allt från high-end till online shopping. Jag ska flytta hem till Sverige igen i sommar, men har en heeel mängd av mode-kontakter här i korea som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av. Dessutom finns det så himla mycket kreativa människor som är otroligt intresserade av att komma i kontakt med skandinaviskt mode folk - så om ni har några funderingar och tror att jag kanske kan hjälpa er eller ert företag på något sätt - hör gärna av er! maila mig på paulaponzer @ hotmail.com

Hejsan.

Nu blev jag väldigt intresserad, kan du berätta lite mer om hur det fungerar eller hur man ska göra för att komma i kontakt med en fabrik som kan sy upp mina kläder, då jag har en produkt som jag vill sy upp. Vad det kostar, Vad en provkollektion skulle kosta att sy upp. Jag har som sagt tänkt börja i en mindre skara så vad skulle det kosta? Även Designers skulle vara av intresse.

Mvh Patrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat