Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Starta eget - böcker vs. webben

Inlägg 1 av 4

2012-05-10, kl 18:22

bambi

bambi

Inlägg: 3

Starta eget - böcker vs. webben

Hej.
Jag har fått erbjudande om böcker gällande enskild firma och bokföring. Jag undrar om det kan vara värt att skaffa sådana böcker för några hundringar eller finns allt man behöver överskådligt på nätet? vad är att föredra?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2012-05-10, kl 18:41

jooilakon

jooilakon

Inlägg: 8

Visst finns allt på nätet, men då olika källor ger varierande information kan det först vara bra att skapa sig en helhetsbild av hur man driver ett företag. Jag skulle säga: bok som bas, sajter som komplement. En bra första bok är Rivstart, som går att beställa på redaktionens hemsida.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2012-05-10, kl 19:24

bambi

bambi

Inlägg: 3

Okej, tack för ett bra svar. Böckerna jag fick erbjudande på var ifrån http://www.blinfo.se/Go.do?path=/shop/books
Antar det kan vara bra att börja med böckerna ja, mycket saker som inte fallit på plats ännu.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2012-05-11, kl 10:58

mykommunikation

mykommunikation

Inlägg: 2

Precis som jooilakon skriver är Rivstart en bra bas, den beskriver överskådligt i princip alla viktiga områden i uppstartsfasen.

Sedan tycker jag du ska ta dig en titt på en personlig favoritsida som jag har använt sedan starten www.expowera.se. På den sidan finns i princip ALL information du kan tänkas vilja ha om företagande i en väldigt kortfattad, informativ och tydlig form!

Verksamt.se har också mycket bra information för allt mellan uppstart och avveckling: http://www.verksamt.se/portal/web/guest/starta Där finns även utförlig information om tillstånd etc, kan vara bra att hålla koll på.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat