Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Investera i e-handel

Inlägg 1 av 3

2012-04-24, kl 00:19

jabusher

jabusher

Inlägg: 4

Investera i e-handel

Vi håller på att utveckla en ny e-handel med försäljning av kläder. Bakom det hela finns en strategi för 3 år framåt för att snabbt växa bli en större aktör på marknaden.

Vi behöver ett kapital om 300 000 kr till varulager för att komma igång. Marginalerna ligger mellan 50-60% och tack vare kunskaperna inhouse inom webbutveckling, SEO, marknadsföring och branschkunnande så blir utveckling och driftkostnader låga. En av oss har tidigare jobbat åt ett par Sveriges idag största e-handelssidor inom kläder.

E-handeln omsatte 2011, 27.7 miljarder och beräknas omsätta 35 miljarder redan 2014. Kläder är nästa största kategorin efter hemelektronik.

Låter det intressant? Skicka ett PM så tar vi det därifrån.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2012-10-22, kl 12:01

lonno

lonno

Inlägg: 6

Hej,
Låter spännande. Maila mig gärna mer information. Min mail finner ni i min presentation. Mvh
Marcus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2012-10-24, kl 12:52

andersse

andersse

Inlägg: 10

Hej, mitt tips är att använda så mycket offentlig finansiering som möjligt innan ni går till privata investerare. På så sätt slipper ni lämna ifrån er makt och andelar i bolaget till andra tidigare än nödvändigt. På www.foretagsfinansiering.se finns det en gratis e-bok som beskriver en massa aktörer med olika finansieringsformer. De stöden har hjälpt mig starta 3 bolag utan att använda mina egna pengar :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat