Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Avsluta ett samarbete

Inlägg 1 av 3

2012-04-05, kl 10:29

Emmelie

Emmelie

Inlägg: 4

Avsluta ett samarbete

Jag har en enskild firma och har tillsammans med en annan enskild firma startat en salong.Vi har alltså två olika firmor men delar på lokalen, min kollega står som hyresgäst på lokalen och jag står som borgenman för henne. Nu vill jag sluta på salongen, frö jag har något annat jag vill göra med mitt företag.
Vi har även inventarier vi köpt tillsammans, köper hon ut mig för samma summa som jag lagt ut eller mindre?

Kan jag sluta vara borgenman för henne eller hur funkar det? Hur går man tillväga vid en sån här situation?

tacksam för svar
Emmelie

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2012-04-05, kl 11:10

niklase

niklase

Inlägg: 191

Om du inte längre vill stå som borgensman för lokalen måste ni kontakta hyresvärden för att försöka få bort dig.

Vad gäller inventarierna så är det ju upp till dig vad du vill ta betalt för dem. Går hon med på att köpa dem för samma pris som du gjort så är det ju jättebra.

Lycka till.

Behöver du en egen hemsida eller webbshop?
https://wpcms.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2012-04-05, kl 15:28

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

prata med banken.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat