Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Polen import

Inlägg 1 av 8

2004-12-16, kl 00:27

username

Peter
Söderström

Inlägg: 6

Polen import

Hej.

Har en idé, skrev ett långt inlägg men man mååste visst vara aktiv annars så loggas man ut och hela inlägget försvann. Tar det kort.

Parallellimport? Kan jag om jag har ett företag, köpa direkt i butik i Tex. Polen, ta över till Sverige och sälja i en butik här. Priserna jag sett har legat på runt 15-30% under de svenska butikspriserna. Tänk då var de polska grossiterna tar!..Är det tillåtet att göra så? Är sugen på att starta upp ett företag som isåfall imp. tex byggvaror, med en billig enkel affärlokal kanske off-city. Satsa på annonser och då byggvaror är en stapelvara borde man ju om lägger sig lägre än de lägsta i Sve kunna hitta en nish. Bygger ju på att sälja på kvantiet, hålla ett litet bassortiment men komplettera med tillfälliga billiga partier. Kanske någon som vet mer om detta kan svara. Även om någon är intresserad av starta ett sådant företag. Jag är driven men har aldrig haft ett företag innan. Kan int elägga mycket kapital initialt.

JObbar på callcenter idag, och funderar även på att starta ett telemarketing/call-center. Marknaden verkar omättbar då fler och fler out-sourcar sin säljverksamhet.

Tips, idéer och feedback mottages varmt! hinner inte skriva mer. maila!
[email protected]

mvh Peter

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2004-12-16, kl 00:29

username

Peter
Söderström

Inlägg: 6

kan lägga till att priserna jag sett i butik i Polen ligger runt 10-30% AV de svenska priserna i butik. Inte under.
/Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2004-12-16, kl 01:03

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Telemarketing i Lettland kanske är något för dig. [email protected]
Där kan vi talas vid

Lars

Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2005-02-01, kl 12:21

username

Rickard
Wasik

Inlägg: 70

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej.

Har en idé, skrev ett långt inlägg men man mååste visst vara aktiv annars så loggas man ut och hela inlägget försvann. Tar det kort.

Parallellimport? Kan jag om jag har ett företag, köpa direkt i butik i Tex. Polen, ta över till Sverige och sälja i en butik här. Priserna jag sett har legat på runt 15-30% under de svenska butikspriserna. Tänk då var de polska grossiterna tar!..Är det tillåtet att göra så? Är sugen på att starta upp ett företag som isåfall imp. tex byggvaror, med en billig enkel affärlokal kanske off-city. Satsa på annonser och då byggvaror är en stapelvara borde man ju om lägger sig lägre än de lägsta i Sve kunna hitta en nish. Bygger ju på att sälja på kvantiet, hålla ett litet bassortiment men komplettera med tillfälliga billiga partier. Kanske någon som vet mer om detta kan svara. Även om någon är intresserad av starta ett sådant företag. Jag är driven men har aldrig haft ett företag innan. Kan int elägga mycket kapital initialt.

JObbar på callcenter idag, och funderar även på att starta ett telemarketing/call-center. Marknaden verkar omättbar då fler och fler out-sourcar sin säljverksamhet.

Tips, idéer och feedback mottages varmt! hinner inte skriva mer. maila!
[email protected]

mvh Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2005-02-01, kl 12:26

username

Rickard
Wasik

Inlägg: 70

Hej har du fortfarande intresse att göra afferer mrd polska foretag jag har ngra bra ideer att käna pengar med den landet
Vi importerar polsk livsmedel glas kristal nu , men det är inte bara det
Kontakta mig om vil du satsa på en bra idee
MVH RICKARD [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2005-04-18, kl 08:41

username

Kent
Eriksson

Inlägg: 6

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej har du fortfarande intresse att göra afferer mrd polska foretag jag har ngra bra ideer att käna pengar med den landet
Vi importerar polsk livsmedel glas kristal nu , men det är inte bara det
Kontakta mig om vil du satsa på en bra idee
MVH RICKARD [email protected]



Kontakta gärna mig via e-mail för vidare diskussion om affärer med Polen.
/Kent

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2005-12-07, kl 14:07

username

Artur
Rapaport

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej har du fortfarande intresse att göra afferer mrd polska foretag jag har ngra bra ideer att käna pengar med den landet
Vi importerar polsk livsmedel glas kristal nu , men det är inte bara det
Kontakta mig om vil du satsa på en bra idee
MVH RICKARD [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2005-12-07, kl 14:12

username

Artur
Rapaport

Inlägg: 4

Hej, har provat att e-maila till polaris men utan reultat.Är Ni kvar ? Behöver komma ikontakt med seriösa aktörer på den polska marknaden (Livsmedel-Mejerier) för import. Intresserad sänd ett mail.
MVH Art

Inläggets betyg
Svara Svara med citat