Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Fråga om starta eget

Inlägg 1 av 4

2012-03-04, kl 21:33

Mannen313

Mannen313

Inlägg: 49

Fråga om starta eget

Vilka kostnader finns det när man ska starta eget typ en hemsida med tjänster?

om man har låg inkomst kanske 20000-50000 kan man sköta själv bokföringen så slipper man betala massa tusen lappar ?


Tacksam för svar.

Vagen till pengar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2012-03-20, kl 23:55

StealMyStyle

StealMyStyle

Inlägg: 38

Har du enskild firma så behöver du inte ha revisor, inte heller om det är ett mindre aktiebolag. Men jag antar att det är en enskild firma du ska starta eftersom att det är tjänster du ska sälja!? Det kan dock vara bra att gå en kurs först. Tror att nyföretagarcenrum i din stad kan hjälpa dig med sånt. Sen är det väldigt bra att läsa så mycket som möjligt om det. Det är så jag har lärt mig. Men det hade underlättat otroligt om jag hade gått en kurs först.

Om du köer en färdig lösning till din sida så behöver det inte alls vara dyrt. Jag har t.ex en webbshop och betalar för det ca 150 kr/månaden.

Lycka till med företaget!

Steal My Style

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2012-03-21, kl 00:01

Mannen313

Mannen313

Inlägg: 49

Citat:

Ursprungligen postat av: StealMyStyle

Har du enskild firma så behöver du inte ha revisor, inte heller om det är ett mindre aktiebolag. Men jag antar att det är en enskild firma du ska starta eftersom att det är tjänster du ska sälja!? Det kan dock vara bra att gå en kurs först. Tror att nyföretagarcenrum i din stad kan hjälpa dig med sånt. Sen är det väldigt bra att läsa så mycket som möjligt om det. Det är så jag har lärt mig. Men det hade underlättat otroligt om jag hade gått en kurs först.

Om du köer en färdig lösning till din sida så behöver det inte alls vara dyrt. Jag har t.ex en webbshop och betalar för det ca 150 kr/månaden.

Lycka till med företaget!

Citat:

Ursprungligen postat av: StealMyStyle

Har du enskild firma så behöver du inte ha revisor, inte heller om det är ett mindre aktiebolag. Men jag antar att det är en enskild firma du ska starta eftersom att det är tjänster du ska sälja!? Det kan dock vara bra att gå en kurs först. Tror att nyföretagarcenrum i din stad kan hjälpa dig med sånt. Sen är det väldigt bra att läsa så mycket som möjligt om det. Det är så jag har lärt mig. Men det hade underlättat otroligt om jag hade gått en kurs först.

Om du köer en färdig lösning till din sida så behöver det inte alls vara dyrt. Jag har t.ex en webbshop och betalar för det ca 150 kr/månaden.

Lycka till med företaget!



Tack för ditt svar.
KOlla gärna http://www.malmotv.se/konkretkompetens/kronika/3198-vagen-till-pengar.html

Vagen till pengar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2012-03-30, kl 15:56

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Man kan sköta bokföring ganska lätt vid mindre verksamhet rent manuellt. Ofta krånglar man till det med datorkraft.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat