Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Bästa utbildningen för entreprenörer?

Inlägg 1 av 7

2012-02-02, kl 04:05

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Bästa utbildningen för entreprenörer?

Jag börjar bli mer och mer säker på att jag vill bli egenföretagare men känner att jag saknar väldigt många kunskaper och instikter för att göra rätt val och veta vad som krävs.

Funderar just nu på en bachelor i företagsekonomi, eller tänker jag för smalt då? Är ju många ingenjörer som startar eget bara av att vara experter på sina områden, men jag har idéer för en massa olika branscher och vill inte begränsa mig, även om det mesta handlar om webbtjänster och liknande.

Rent spontant borde jag satsa på att lära mig programmera appar för android och iOS, och komplettera med kurser i ekonomi och management. Eller tänker jag fel då?

Självklart går det att starta upp helt utan högre utbildning också men jag känner som sagt att jag står och trampar vatten just nu.

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2012-02-04, kl 22:27

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Kunskap är guld värd, än bättre parat med visdom. Har man inte det senare är det lättare med det förra. Mer är 45 års erfarenhet som företagsledare, företagare gör att jag kunnat hjälpa åtskilliga tusen med ca 10.000 råd. Jag har mött många som brinner för företagande och kastar sig in utan tanke som vill att jag ska reda upp sörjan. Till de som har dessa tankar, TÄNK EFTER, FÖRE.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2012-02-04, kl 23:43

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Ja men självklart är utbildning bättre än ingen utbildning, jag vill veta om det finns nåt ämne som är bättre än andra att rikta in sig på för en entreprenör?

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2012-02-05, kl 09:34

ChansonettDesign

ChansonettDesign

Inlägg: 15

Det viktigaste är att du har en idé som du tror på och som du brinner för. Vad är det som gör din idé unik? Vad för typ av utbildning behöver jag för att denna idé skall bli verklighet?

Jag tror att du skulle kunna finna svaret om du tog hjälp av de tidigare frågeställningarna.

Jan-Adam Johansson
Chansonett Design
http://www.chansonett.se
[email protected]
http://vykortochkonst.blogg.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2012-02-05, kl 09:42

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Hehe, ja, jag har ju ett projekt som fungerar fint redan. Behöver bara en hemsida för att börja tälja guld på det, men det projektet blommade upp helt utan att jag hade det som mål så jag hade mest tur.

Borde nog bli programmerare och läsa grunderna i ekonomi och bokföring bara, för de flesta idéerna jag har är appar och nättjänster.

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2012-02-05, kl 22:18

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag har sett några sådana fall där pengar bara drösar ner. Det är bara ett problem de går ibland nästan ut fortare föratt man inte har den minsta planering. Om du räknar med minst en 1 million i bruttoinkomst bör du ta kontakt med mig.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2012-02-05, kl 22:43

upnorth

upnorth

Inlägg: 36

Om vi säger så här, jag har bara grejer på hobbynivå som jag använder för att lära mig grunderna och jobbar heltid (nåja, nu är jag på skidsäsong) annars.

Drömmen är att ha en framgångsrik start-up, känner folk som har fått uppleva det redan så jag är sjukt peppad, men jag tar det piano och försöker att inte missa några viktiga läxor så att säga.

Världens bästa motto: Ja fan, jag är på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat