Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Finns de intresse för hundfik?

Inlägg 1 av 5

2012-01-31, kl 22:58

MiaB

MiaB

Inlägg: 3

Finns de intresse för hundfik?

Jag undrar om det finns någon intresse för ett fikaställe där man får ta med sig sina hundar in? Är vänd mer mot Växjö trakten då det är där jag bor. Vill så gärna starta eget men är osäker på vad som eftertraktas på marknaden.
Tacksam för svar :)

MB

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2012-02-01, kl 20:13

andis

andis

Inlägg: 3

Låter väldigt intressant, men är lite väl långt för mig, men är en mycket bra idé tycker jag. :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2012-02-01, kl 21:22

MiaB

MiaB

Inlägg: 3

Tack för svaret.

Har inte sett något fikaställe här i stan där man får ta med sig hundar in, så kan bli populärt

MB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2012-03-21, kl 07:11

Jess77

Jess77

Inlägg: 3

Hej!

Tror säkert att det kan bli bra med ett hundcafé. Här i Stockholm (visserligen en större stad) har vi caféer som är till för hund och ägare och vad jag vet är de populära.
Har du möjlighet att göra någon liten marknadsundersökning i din stad vad hundägarna där saknar? Besök lokala hundklubbar (SBK,SSRK, eller andra tillhåll där hundar och ägare samlas) och prata med hundägarna. Jag kan tänka mej att flera skulle vilja ha ett fik där också deras hund är välkommen!
Det 'svåraste' med att öppna fik där också hunden får vara som jag ser det är att få till de tillstånd som behövs, med tanke på att livsmedel ska behandlas där djur får vistas. Däremot tror jag knappast det är en omöjlighet längre då flera hundfik numera finns i landet och det börjar bli en mer accepterad? form av företagande.

Tycker det är roligt med alla som brinner för 'hundföretagande' då jag själv driver ett (inte i samma bransch dock).

Vill du ha någon att bolla idéer med så får du gärna kontakta mej :)


Lycka till!


Mvh
Jessica

www.k9design.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2012-03-21, kl 09:26

MiaB

MiaB

Inlägg: 3

Hej

Tack för ditt svar :). Jo de hade varit skönt att ha någon inom den här typen av branschen, för att just de här kommer bli mitt första företag som jag öppnar själv.

MB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat