Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Letar efter dig som söker en bild-identitet.

Inlägg 1 av 4

2012-01-02, kl 16:16

HillFifty

HillFifty

Inlägg: 2

Letar efter dig som söker en bild-identitet.

Hejsan!
Jag letar efter ett företag som strävar att ha ett ansikte utåt som skiljer sig från det vi ser varenda dag. Vad jag vill är att vara med från starten och arbeta fram ett bildspråk som passar produkten, målgruppen och mediet det presenteras i, med en twist. Vad jag vill är att skapa bilder i både stilla och rörligt format, som har potential att spridas pga humor och känsla, och att man tvingas titta på den en extra gång för att se allting.
Att använda ett bildspråk som gör att betraktaren kommer ihåg en vara eller tjänst kan appliceras på allt, så länge man inte tar den uppenbara vägen till målet. Om man skall sälja virkade vantar är den enkla vägen att ta en bild på vantarna i en ljusbox, om man är ute efter Facebook likes kan man istället ta en söt gumma, sätta en henne på en pall bakom en björnpäls med en öppen brasa i bakgrunden där hon stickar en röd randig tröja till sin uppstoppade chihuahua..till exempel.
Om det sedan står Annas Vantar i vänstra hörnet, kommer det att dra mer trafik till hemsidan än det vanliga, jag följer alltid mina egna sidors statistik och desto mer man tar i, desto högre peakar i webtrafiken.
Dock tar det mod och engagemang, jag letar därför efter någon som har just det!

Jag håller precis på att bli min egen efter ett decennium av projektanställningar, och jag hoppas finna någon som delar min smak redan här. Ha det nu och så hoppas jag vi hörs!

www.hillfifty.com

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2012-01-17, kl 18:34

Asta

Asta

Inlägg: 2

Otroligt fina grejer du har gjort. Gillar verkligen din stil. Var håller du till?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2012-01-17, kl 19:40

HillFifty

HillFifty

Inlägg: 2

Tack ska du ha!
Jag är allt som oftast i Stockholm, men av och till uppe i Borlänge.
Och jag måste studsa tillbaka en komplimang, jag kollade er sida och stilen är i brist på andra ord super-charmig!

www.hillfifty.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2012-01-17, kl 19:46

Asta

Asta

Inlägg: 2

Tack själv!
Jag har eventuellt ett jobb i vår där din stil skulle vara helt sätt. Det är ett barnklädesmärke som ska göra en katalog. Huruvida det verkligen blir av vet jag inte i nuläget, men blir det så vore det väldigt intressant med ett samarbete.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat