Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Skapa dejtingsida tillsammans

Inlägg 1 av 2

2011-12-28, kl 01:50

webmasterpro

webmasterpro

Inlägg: 1

Skapa dejtingsida tillsammans

Hej hej!

Jag söker efter en skicklig individ som har huvudet på skaft & kan marknadsföring och som är sugen på att starta en dejtingsida tillsammans. Den kommer vara baserad på White-Label dating affiliate nätverket http://datingfactory.nu och självklart delar vi alla inkomster.

PM:a gärna, så ger jag mer detaljer. Finns bra med pengar att hämta.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-12-31, kl 20:05

johanw

johanw

Inlägg: 10

Är det en hostad lösning du tittar på? Jag kollade lite snabbt på länken du skickade och utifrån vad jag förstod så var det så.

Jag funderar verkligen på om det är en bra idé. Tänk på att SEO är A & O idag. Dessutom blir google adwords allt hårdare i sina kriterier för annonsering. Hostade lösningar kan få problem. SEO är väldigt svår att uppnå på hostade lösningar då de inte är anpassade för just dina behov.

Jag har drivit dejtingsajter i nästan 5 år min största har ca 30,000 medlemmar vilket är bra för den målgrupp jag vänder mig till. Jag använder mig främst av VLDpersonals som grundplattform och har sedan outsoursat allt programeringsarbete till Indien för kostnadseffektiva lösningar.

Vilken målgrupp tänker du rikta dig mot? Är det traditionell dejting kvinna+man så tror jag det blir svårt. Jag försökte själv en gång i tiden. Tror mer på riktade sajter. Gay, Tjocka, rasblandingar etc etc.

Hör av dig om du vill snacka mer!

Johan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat