Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Annonsera på hitta.se eller inte?

Inlägg 1 av 4

2011-12-29, kl 10:29

Stenåldersgatan 25

Stenåldersgatan 25

Inlägg: 33

Annonsera på hitta.se eller inte?

Hej!

Jag är i startgroparna utav mitt företag,
företaget är verksamt inom byggsektorn.

Min fråga till er är om det är värt att köpa sig en topp fyra annons på hitta.se?
eller är det som att kasta pengar i sjön utan resultat?

Mycket tacksam för snabba svar utav kunniga personer inom ämnet.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2011-12-30, kl 00:55

Idévitamin

Idévitamin

Inlägg: 28

Hej!

Jag har jobbat med sökmedier förut. Just i din bransch kan det vara en bra ide att synas på hitta.se

På hitta.se rangordnar man företag efter företagsnamnet bokstavsordning per ort. Så om du har ett företagsnamn som börjar med en bokstav början av alfabetet + att dina konkurrenter inte har köpt toppfyra annons- ja då syns du ändå riktigt bra utan att behöva betala dyra pengar. Kolla hela tiden var konkurrenterna har köpt och investera lika mkt eller bara snäppet högre. Gå inte all in med största paketet om det inte behövs. Se till också att få statistik på hur många sökningar det har gjorts senaste halvåret på de ord du ska/tänkte köpa för att synas på annonsen.

Sen kan det vara en ide att synas på rejta eller någon annan "betygsättningssida" för just byggare vill man ha referenser till innan man lyfter luren och beställer en renovering.

Google är självklart starkast, men se till att synas endast under ord som är mest relevant för din verksamhet och att du syns endast för sökare som bor i /närheten i den områden du är verksam i.

Sökmedier är ett djungel så det är svårt att förklara med ett inlägg här på forumet. Men hoppas att det var lite hjälp på vägen.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2012-01-02, kl 22:55

firmaalw

firmaalw

Inlägg: 11

Kan ju kanske vara en bra ide att annonsera på Hitta som ett komplement, det ska jag låta vara osagt.

Men det som i regel är bäst "reklam" är att hamna högt upp på sökmotorer som Bing, Ask och och viktigast allas vårt Google!

Detta gör man genom att inrikta sig på sökord som man tror folk som letar efter din tjänst söker på. T.ex. i ditt fall;
"snickare i Grönköping" och liknande.

Hur det rent tekniskt går till är inte heller så svårt, det handlar mest om att pilla lite i koden och att namnge sina bilder på rätt sätt. PLUS att se till att texten på sidan är rätt utformad.

Detta kan du säkert klara av själv om du Googlar lite på "sökmotoroptimering" annars så hjälper vi på Firma ALW dig mer än gärna, kolla in;
http://firmaalw.se/billiga.html
http://firmaalw.se/offert.php

Lycka till!
Och ha en skön kväll! :-)

www.firmaalw.se - Kvalitetsprogrammering för en billig peng!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2012-01-20, kl 23:45

Reklamplaneten

Reklamplaneten

Inlägg: 7

Hej !
Min fru har ett företag som är topp3 rankat på hitta.se i några större städer och jag måste säga att statistiken är inte speciellt rolig att läsa när de gäller besök hon får till sin hemsida via den söksidan.

Reklamplaneten
Hemsida: www.reklamplaneten.se
E-mail: [email protected]
Tel: 072-306 28 99

Inläggets betyg
Svara Svara med citat