Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Affärsidéer och koncept sökes.

Inlägg 1 av 2

2011-12-06, kl 08:40

username

Tommy
Henriksson

Inlägg: 3

Affärsidéer och koncept sökes.

Hej på er!

Har funderingar på att ta över en verksamhet och behöver råd och tips om hur jag kan utveckla verksamheten till något mer lukrativt.

Idag är lokalen en inarbetad livsbutik, relativt illa skött, utan färskvaror. Dagskassan ligger på 5000 som lägst, med relativt låg hyra. Hyllorna är mest fulla av gamla konservburkar. Affären säljer även en del godis, tobak och tidningar. Vägg i vägg ligger en pizzeria. Finns ett stort bostadsområde kring affären samt en större mataffär som inte går att konkurrera med. Lokalen är cirka 150 kvadrat och det ingår en lika stor lokal i källaren med separat ingång, där jag funderar på ha ytterligare en verksamhet.

Mina idéer med en sån här lokal vore att modernisera sortimentet. Satsa mer på lösgodis, snacks och videouthyrning då det saknas i området.

Någon som vet vad svenska spel har för krav för att man ska få sälja trisslotter och dylikt? Någon som har andra idéer? Källarplanet står tomt och öppet för idéer.

Har en del likvida medel över för nya idéer. Värt att nämna är att lokalen har mycket trafik förbi och goda skyltmöjligheter.

Tacksam för svar, kritik och nya idéer!

// mvh

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-12-06, kl 19:22

ChansonettDesign

ChansonettDesign

Inlägg: 15

Hej.

Videouthyrning låter som om det skulle kunna rulla. Jag vet dock ej vad man drar in på sådant.

Dock tycker jag att du skall ha en ekologisk matvarubutik inrett som en gammaldags lanthandel och ha allt bakom disk och godis i små glasburkar längst fram. Sedan packar du allt i opraktiska bruna papperskassar utan handtag.

Skicka ett PM till mig om du vill ha hjälp med en fullständig grafisk profil, då du bestämt dig.

Jan-Adam Johansson
Chansonett Design
http://www.chansonett.se
[email protected]
http://vykortochkonst.blogg.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat