Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

moms google adwords?

Inlägg 1 av 3

2011-10-28, kl 10:31

ekpresenter

ekpresenter

Inlägg: 26

moms google adwords?

Hej, en liten fråga. När man annonserar med hjälp av google AdWords är det då omvänd skattskyldighet som gäller? Jag kan inte hitta någon information om det på googles infosida. Tacksam för svar
/Ewa

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2011-10-31, kl 10:22

mikaelgreen

mikaelgreen

Inlägg: 72

Såvitt jag har förstått (och jag håller med, det är svårt att hitta bra info om detta), är säljaren Google för oss i Sverige alltid baserad på Irland. Och eftersom du köper en elektronisk tjänst ska det då vara omvänd moms på det, för inköp av tjänst från annat EU-land.

Omvänt blir det då om man har Adsense-intäkter, dvs försäljning av tjänst till annat EU-land, som ska med i periodiska sammanställningar o dyl.

Har hört några byråer som faktiskt struntar i allt detta, eftersom det bara är ökad admin och ingen skatt att betala. Vi kör omvänd moms på allt detta, även om det känns smått meningslöst.

Account Factory - bokföring till fasta priser för små företag. Allt på webben. Gratis startuphjälp.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2011-10-31, kl 12:43

ekpresenter

ekpresenter

Inlägg: 26

Tack för ditt svar! Då var det ju som jag trodde.
/Ewa

Inläggets betyg
Svara Svara med citat