Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

frågor ang f-skattesedel

Inlägg 1 av 2

2011-10-22, kl 23:56

Stenåldersgatan 25

Stenåldersgatan 25

Inlägg: 33

frågor ang f-skattesedel

Hej jag har en fråga angående t-skattesedeln mina frågor är följande och jag tackar för alla svar jag lyckas få.

* kostar det något att inneha t-skattesedeln?
( man ska ju fylla i uppskattad vinst i ansökan men tänk om man inte lyckas få in just den summan eller inte får något sålt alls)

* Är det svårt att få t-skattesedel?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2011-10-31, kl 10:06

mikaelgreen

mikaelgreen

Inlägg: 72

Hej!

Det kostar inget att söka eller inneha F-skattsedeln. När du har en näringsverksamhet måste du alltid uppge vad du tror att du kommer att tjäna. Om du märker att du kommer att tjäna mindre kan du skicka in en ny preliminärdeklaration och justera dina siffror. Mitt råd är väl att ligga rätt lågt i din preliminärdeklaration. Om du tror att du inte kommer att tjäna något alls går det även att skriva noll i preliminärdeklarationen.

Normalt sett är det inte svårt. Det som *kan* sätta käppar i hjulet är om SKV av nån anledning inte tycker att du bedriver näringsverksamhet. T ex om det egentligen är en anställning som du istället vill fakturera för, om du inte bedriver med vinstsyfte el dyl. Något som *förmodligen* sätter käppar i hjulet är om du har obetalda skatteskulder.

Men utan skatteskulder och med en normal näringsverksamhet ska det inte vara några problem.

Account Factory - bokföring till fasta priser för små företag. Allt på webben. Gratis startuphjälp.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat