Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Om du letar efter någon..

Inlägg 1 av 6

2011-09-29, kl 16:38

NinnieKarlsson

NinnieKarlsson

Inlägg: 5

Om du letar efter någon..

som är driven, ambitiös och envis som affärspartner?
Här har du mig!

Jag flyttar till Stockholm i oktober och vill starta företag.
Har du en idé? Behöver du någon som är en doer och inte rädd för att ta i?

Tveka inte att höra av dig så berättar jag mer om mig själv!

Med vänliga hälsningar
Ninnie
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2011-10-02, kl 09:35

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Hej Ninnie!
Berätta gärna vad du är bra på oc vilka tidigare erfarenheter du har.
Är det någon speciell bransch som lockar dig?

// Emil

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2011-10-02, kl 11:51

hugomannen

hugomannen

Inlägg: 13

Hej!

Det verkar spännande med att starta något!Inom vilket område har du tänkt dig?Jag har också funderat på någor projekt.T.ex.e-handel,men det kan även vara andra saker som det kan finnas en möjlighet att tjäna pengar på.

Mvh.Per!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2011-10-02, kl 11:51

hugomannen

hugomannen

Inlägg: 13

Hej!

Det verkar spännande med att starta något!Inom vilket område har du tänkt dig?Jag har också funderat på någor projekt.T.ex.e-handel,men det kan även vara andra saker som det kan finnas en möjlighet att tjäna pengar på.

Mvh.Per!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2011-10-04, kl 17:38

NinnieKarlsson

NinnieKarlsson

Inlägg: 5

Jag har gått Samhällsprogrammet med inriktning ekonomi på gymnasiet. Utöver det drev jag ett UF-företag med två vänner som projektarbete (vinstdrivande, fortsatt med det litegrann). Vi utvecklade och tillverkade Gotlandsspelet. Ett spel som är ett substitut för Monopol, till en tredjedel av priset vad ett Monopol kostar. Jag utformade spelet i InDesign och Photoshop. Grundläggande bokföring har jag lärt mig tack vare skolan och företaget, har då arbetat i VISMA.

Jag är otroligt nyfiken och har en vilja att lära mig. Jag har idéer i många olika sorters branscher. De främsta idéerna jag har just nu är inom webbsidor/e-handel, import av, i Sverige, ett nytt sorts vin, tidning, spa/massageprodukt bland annat. Att kunna bygga hemsidor anser jag kommer vara riktigt nyttigt för mig att lära mig, planerar att lära mig det.

Annars har jag erfarenhet av flera års ideellt arbete i Rädda Barnens Ungdomsförbund. Jag har under många års tid och är fortfarande fotbollsdomare. Sitter även som kassör i Gotlands Domareklubb. Arbetade som arbetsgruppledare på mitt jobb i somras. Jag är helt enkelt van med att ha mycket att hålla reda på och anser mig själv vara en ledartyp. Jag är inte rädd för att ta tag i saker och ta i.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2011-10-04, kl 20:31

hugomannen

hugomannen

Inlägg: 13

Hej,igen Ninni!

Ja,import kan vara en lönsam och trevlig verksamhet!Nya viner som du föreslog kan kanske vara något av intresse mm.

Skriv gärna till mig så kan vi diskutera saken vidare: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat