Inlägg 2 av
4
2011-09-03, kl 07:52
drivrutiner
Inlägg: 31
Det enda rätta här är att du inte godkänner hotmail-konton vid registrering. Handlar det om ett nyhetsbrev, e-butik, blogg eller forum? I såfall är det vanligtvis inga problem att skriva en policy här för registrering.
http://www.drivrutiner.net/program/kontor/bokforing.php -Bokföringsprogram http://www.webbgbg.se -Gratis e-butik
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 3 av
4
2011-09-03, kl 10:51
maglev
Inlägg: 5
Nja, självklart skall man inte skriva en policy som man förlorar presumtiva kunder på! Fixa problemet.
Vi har haft en hel del liknande problem genom åren och löst det på olika sätt, bland annat:
* Skicka med instruktioner om hur man kopierar in en textlänk i webbläsaren (länk i klartext)
* Skicka med en aktiveringskod som kan användas om inte kunden ser länken
* Testa att ta bort text/bilder/etc från mejlet för att se om något av det kan trigga hotmail att blocka länken (Jag tror inte hotmail har som policy att blocka utgående länkar, men jag kan ha fel där, vi har i alla fall inte haft problem med hotmail på det sättet)
* Kontakta hotmails support och be om en förklaring (alt. googla)
* Testa att skicka mejlen från en annan mail server
* Skicka med en länk i mejlet där det tydligt framgår hur användaren avregistrerar sig, ni vill inte att de skall klicka på spamknappen i deras webbmejl. Vi placerade den länken högs upp i mejlet. (detta kan diskuteras dock, det finns uppenbarligen nackdelar med det med)
* När du skickar ut ett opt-in mejl till kunderna be dem lägga till din avsändare i deras adressbok så att de inte missar viktiga erbjudanden.
* If all else fails, skicka ut ett separat textbaserat mejl till dina hotmailkunder.
Mvh,
Magnus
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
4
2011-09-07, kl 12:39
jonasb
Inlägg: 6
Behöver du hjälp med att reda ut det här kan jag hjälpa dig. Kontakta mig isf.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat