Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Hur vill företag betala???

Inlägg 11 av 18

2011-07-16, kl 11:33

Marcus Björk

Marcus Björk

Inlägg: 88

PS. kolla med din revisor också.
Skattemyndigheten kan vara lite, låt oss säga svävande i sina svar på direkta frågor. Skicka Mail till dem. Då måste de svara skriftligt om du ber om det.

Marcus Björk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 18

2011-07-16, kl 20:06

ebisoft

ebisoft

Inlägg: 16

om ni pratar om malta så har dom egen beskattning (inom eu) altså ingen dubbelbeskattning, lägre skattepålagor mm

E Handel, ekonomisanering, konsulting inom e handel och betallösningar på nätet

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 18

2011-07-16, kl 20:07

ebisoft

ebisoft

Inlägg: 16

har även studerat företagsekonomi samt affärsjuridik
har svaren om malta men naturligtvis måste man vara uppdaterad inom området

E Handel, ekonomisanering, konsulting inom e handel och betallösningar på nätet

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 18

2011-07-17, kl 15:43

ebisoft

ebisoft

Inlägg: 16

hej skicka din mail igen, hittar inte tråden där du skrev ner den

E Handel, ekonomisanering, konsulting inom e handel och betallösningar på nätet

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 18

2011-07-17, kl 15:54

ebisoft

ebisoft

Inlägg: 16

Mo betalar inte ut pengar dom sköter bara logisitken, pengarna hamnar på ett konto som man bokför, precis som med payson, paypal mm och man hämtar hem pengarna, bokför dem och sedan skattar man efter sedvanlig skatteinbet. Man kör ju e handel, blogg med anonsiintäkter för att tjäna pengar på detta, Gör man detta i tex malta så betalar man deras skattesats vilket är lägre en svenska, ingen dubbelbeskattning kan ske då det är otillåtet inom EU. Alla transaktioner som sker via MO, PAYSON PAYPAL ska bokföras som vanligt man skriver bara ut kontoutradgen som vanligt. Dom på MO gör samma och dom deklarerar sina in och ut bet som vanligt, där sysn det till vem och från vem, Kör man detta i sverige är det svensk lag som gäller, kör man detta i annat land är de det lands regler som gäller och i detta fall MALTA som är inom EU så är det EUs gemensamma lag som gäller (skattelagen) inge svårigheter, därför de anställda på Blocket sitter på malta och lägger in annonser för e handeln , lägre löneskatt, bolagsskatt,vinst skatt

E Handel, ekonomisanering, konsulting inom e handel och betallösningar på nätet

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 18

2011-07-18, kl 22:39

vitorm

vitorm

Inlägg: 58

Ebisoft: Jag har nu bestämt mig för att stanna i Sverige.

Så om jag nu ska betala ut pengar till privatpersoner i Sverige. Är det som lön då? Vet ni om jag måste ansöka om att bli arbetsgivare hos skatteverket då?

Jag hade tänkt kontakta dem idag, men hann inte riktigt. Får väll ringa eller som du föreslår skicka mejl imorgon istället.

http://www.vitorm.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 18

2011-07-19, kl 13:14

vitorm

vitorm

Inlägg: 58

Fick även svar från mo sms idag. De betalar inte ut pengar till någon annan än mig.

http://www.vitorm.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 18

2012-02-01, kl 14:37

vitorm

vitorm

Inlägg: 58

Några av er ville att jag skulle uppdatera er med information om mo-sms. Har använt dem lite och insätt att de inte alls var så bra som jag först trodde. De tar en 33% avgift inte 8% som de säger på sin hemsida. 8% går till dem själva och 25% till "operatörerna". Verkar inte finnas något vettigt alternativ för sms-betalningar på nätet.

Ni kan läsa mer om det här: http://utveckling.vitorm.se/1633/Tj%C3%A4nner-mig-lurad-av-MO-SMS

Utöver det så har jag kommit igång med vitorm. Har fått min första annonsör och ska börja marknadsföra mig mer och mer under våren.

http://www.vitorm.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 2 av 2

1 2