Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Bokföring / Redovisning hur hittar jag ?

Inlägg 1 av 4

2011-05-26, kl 12:49

cina006

cina006

Bokföring / Redovisning hur hittar jag ?

Har startat upp ett litet företag där jag tänkte hjälpa mindre företag med bokföring / redovisning. Har nu då två frågor.

1. Har 2 kunder men vill ha fler och hur hittar jag fler kunder? Finns någon sida eller annat att söka på?

2. Ska byta bokföringsprogram och vill gärna ha ett program där jag kan sköta allt åt kunden men om kunden vill kan den logga in (på nätet) och ev fakturera eller kanske själva titta hur går. Har ni något förslag på program som funkar för en liten redovisningsbyrå på detta sätt ? Vill helst inte betala så mycket nu men om får många kunder så kan man kanske uppgradera !!! Förslag ?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2011-05-29, kl 21:30

mikaelgreen

mikaelgreen

1. Jag har genom åren fått absolut flest kunder genom befintliga nöjda kunder, dvs referenser. Det tar ett litet tag att bygga upp en kritisk massa av dels nöjda kunder och dels annat folk som vet om vad du pysslar med, sen börjar nätverket så att säga yngla av sig och det rullar på av sig självt. Att ha en informativ webbsida som lätt hittas vid sökning hjälper såklart. Har inte haft så mycket framgång med vanlig, traditionell marknadsföring.

2. Det finns ett flertal webbaserade, t ex Fortnox, e-conomic, SpeedLedger, 24seven Office m fl. Tror att de traditionella (t ex Visma) så sakteliga börjar röra sig ut på nätet också. De flesta bör ha den funktion du behöver. De enda jag har testat är e-conomic och Fortnox, och endast Fortnox på djupet. Man kan tycka en del om Fortnox gränssnitt, utvecklingstakt mm, men det har de grundläggande funktionerna man behöver och en vettig prismodell för byråer. Du betalar 100 kr/anställd på byrån per månad för obegränsat antal klienter. Om en klient ska ha lästillgång tillkommer 49 kr/mån per inloggning, men den kostnaden kanske din klient kan stå för?

Är du intresserad av Fortnox kan du kontakta mig direkt så kan jag försöka hjälpa till. De övriga har jag sämre koll på.

/Micke

Account Factory - bokföring till fasta priser för små företag. Allt på webben. Gratis startuphjälp.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2011-06-20, kl 15:35

cina006

cina006

Hej Micke,
har tittat på hur du har lagt upp ditt företag och det verkar vara som jag har tänkt mej. Men jag har lite svårt för att förstå hur ni gör med de inscannade dokumenten, "fäster" ni dem på bokföringsordern eller hur funkar det ?
Använder ni Fortnox ?
jag har alltså lite frågor och jag undrar ifall du vill kontakta mej på min priva mail med lite information så jag ev kan komma igång ([email protected]).

Tack på förhand

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2011-07-01, kl 19:35

Frida_

Frida_

Hej Cina,

Jag hjälper två företag med deras bokföring och på båda ställena använder vi Fortnox. Måste bara säga att jag starkt rekommenderar det bokföringsprogrammet!

Allt är uppbyggt i moduler och leverantörs- och kundreskontran visas i olika färger. Ex rött vid förfallet, grönt vid slutbetalt, vitt vid ej ännu förfallen faktura etc. Med andra ord är det väldigt enkelt för vem som helst att följa händelseförloppet i systemet.

Tycker det är lätt att söka i programmet och skriv ut diverse rapporter med mera. Fortnox tar även säkerhetskopieringar varje natt, samt utvecklar systemet kontinuerligt. Kör man någongång fast kan man ringa deras support som oftast kan lösa problemet.

Vi är i alla fall jättenöjd med Fortnox!

Lycka till med allt!

Frida

Inläggets betyg
Svara Svara med citat