Inlägg 1 av
3
2011-05-24, kl 15:50
roxxie
Engelskt AB???
Tja. jag är i startgroparna för ett nytt företag.
AB är givetvis den bästa bolagsformen.
Dock har jag inte 50000kr till kapital, har en polare som vill investera i mitt bolag. men 50000kr är för mycket tycker jag själv.
Samtidigt som jag stämplar ut i juni så kommer det antagligen bedrivas med starta eget bidrag första 6mån.
Har många gånger läst om estninska. amerikanska och engelska AB. där totalkostnaden för starten blir ca:5000kr. allt ska va helt lagligt och ganska smidigt me.
Samt man behöver inte lägga in 50000kr i aktiekapital till starten.
Meningen var att jag skulle starta en enskild firma först och sedan vid årsskiftet med de vinster jag driver in under Hösten ombilda till AB.
Men det känns ju jävligt mycket bättre att starta ett Ltd företag som arbetar precis som ett AB men inte har kravet på aktiekapital.
Är det så smidigt som det känns??
Fördelarna med ett Ltd (AB) är ju givetvis ansvarsbiten. Det handlar om ganska mycket pengar man riskerar (även att budget och affärsplan ser väldigt bra ut efter 2månaders kalkyleringar.)
Samt det ser mer seriöst ut =) Och seriösa är jag/Vi defenitivt.
Vad har ni för erfarenheter???
//E. Jörnbring
Svara
Svara med citat
Inlägg 2 av
3
2011-05-26, kl 09:42
Metropolo
Citat:
Ursprungligen postat av: roxxie
Tja. jag är i startgroparna för ett nytt företag.
AB är givetvis den bästa bolagsformen.
Dock har jag inte 50000kr till kapital, har en polare som vill investera i mitt bolag. men 50000kr är för mycket tycker jag själv.
Samtidigt som jag stämplar ut i juni så kommer det antagligen bedrivas med starta eget bidrag första 6mån.
Har många gånger läst om estninska. amerikanska och engelska AB. där totalkostnaden för starten blir ca:5000kr. allt ska va helt lagligt och ganska smidigt me.
Samt man behöver inte lägga in 50000kr i aktiekapital till starten.
Meningen var att jag skulle starta en enskild firma först och sedan vid årsskiftet med de vinster jag driver in under Hösten ombilda till AB.
Men det känns ju jävligt mycket bättre att starta ett Ltd företag som arbetar precis som ett AB men inte har kravet på aktiekapital.
Är det så smidigt som det känns??
Fördelarna med ett Ltd (AB) är ju givetvis ansvarsbiten. Det handlar om ganska mycket pengar man riskerar (även att budget och affärsplan ser väldigt bra ut efter 2månaders kalkyleringar.)
Samt det ser mer seriöst ut =) Och seriösa är jag/Vi defenitivt.
Vad har ni för erfarenheter???
Jag har ett sen 1 år tillbaka och det har inte varit lätt med papper o annat till skateverket som är lite avigt inställda till Ltd
Rickard Metropolo.lte
R.Dilton
metropolo.se
0765700097
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat