Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Webtjänst för skolor - handledare?

Inlägg 1 av 4

2011-04-12, kl 19:05

Genberg

Genberg

Inlägg: 3

Webtjänst för skolor - handledare?

 Hej!Till att börja med vill jag säga att jag inte vet om detta är rätt ställe för min fråga.Jag är en ung kille, snart 18 år och jag en idé. Vet inte hur man gör, skriver man sin färska idé här tillgänglig för alla?Idén innefattar i alla fall en hemsida för skolor och elever och det finns inget liknande för tillfället.Behöver hjälp med hur jag går till väga för att göra tjänsten till verklighet. Finns det någon med erfarenhet och intresse som skulle vilja agera handledare?Jobbar på en presentation av min idé just nu.Skriv gärna om det är något ni undrar över min idé.Med vänliga hälsningarLeo

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2011-04-12, kl 21:13

Mickesweb

Mickesweb

Inlägg: 22

 Hej, har du konkreta frågor är det bara att ställa dem här i forumet.
jag har en jättegammal  sida, skolakuten.nu som jag inte hunnit med eller orkat uppdatera så skulle det passa för din idée så är det fritt fram att utveckla, kan även tänka mig att utveckla om du inte kan sådant.
När det gäller företagande är det alltid smidigast efter man fyllt 18 så är det inte långt kvar till kalaset rekommenderar jag dig att vänta lite ;)

---
Med vänliga hälsningar
Mikael Andersson
http://progmera.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2011-04-12, kl 23:05

Genberg

Genberg

Inlägg: 3

 Tack för svar!
Jag bara oroar mig för att idén ska bli tagen av någon annan först. Utvecklingen är inget större problem, snarare någon sorts entrepenör som kan hjälpa mig fram i djungeln! 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2011-04-13, kl 08:11

Mickesweb

Mickesweb

Inlägg: 22

 Hej,
av min erfarenhet finns det jättemånga idéer där ute och få blir verklighet. Ofta sitter även flera med samma idée som än själv på en helt annan plats helt ovetande av den andra. Jag har heller inte varit med om att en idée blir snodd, bara för man diskuterar den, men är man osäker kan man skriva kontrakt innan, eller kontakt rådgivare som har tystnadsplikt, det brukar finnas ett antal olika i städerna och flera som är gratis.

---
Med vänliga hälsningar
Mikael Andersson
http://progmera.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat