Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Du har blivit avstängd - ehandel.se

Inlägg 1 av 5

2011-04-11, kl 23:00

siapanorama

siapanorama

Inlägg: 17

Du har blivit avstängd - ehandel.se







p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 13.0px Arial}
p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 13.0px Arial; min-height: 15.0px}
span.s1 {letter-spacing: 0.0px}



Hej!


Vill bara fråga er som kanske har erfarenhet av ehandel.se. I dag registrerade mig på deras forum. Fyllde i all information om mig och företaget på ett korrekt sätt.
Därefter skrev ett nytt inlägg på forumet under Generellt. Presenterade mig och mina tjänster på ett icke stöttande sätt enligt min mening. 20 minuter senare skulle se om det var någon som svarade något. Till min förvåning fick jag ett meddelande på skärmen: Du har blivit avstängd på grund av följande skäl: SpamDatum som avstängningen avslutas: Aldrig


Ingen annan information om varför och på vilka grundlag tog man beslutet att det var spam, har jag inte fått. Förresten under registreringen hade dem en fråga om relationen till e-handel, om man erbjuder produkt fotografering så har man väl relation till det?!


Skrev ett brev till Retevo AB som ansvarar för tjänsten. Hoppas att dem svarar något.


Det var allt.

MVH
Steve I A

www.siapanorama.com
www.siaproduktfoto.com

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2011-04-12, kl 11:36

Antoine

Antoine

Moderator

Inlägg: 40

Jag skulle gissa att det är av samma anledning till att jag raderade din tidigare tråd "HTC Desire".Om du kollar i forumet på www.ehandel.se ser du att de finns en tråd för personliga beskrivningar varav att att jag antar att du skapat en ny tråd och berättade som dig själv och annonserade för dina produkter. Vilket anses som spamm eftersom forumet inte är tillför annonsera. 

Jag är en av administratörerna av denna hemsida men står främst för utveckling av nya funktioner. Så om det är något du undrar eller saknar ett par funktioner släng iväg ett meddelande till mig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2011-04-12, kl 13:32

siapanorama

siapanorama

Inlägg: 17

 Hej Antoine,
tack för svaret. För informationen, jag har fått ett breve från Retevo där de ber om ursäkt och säger att det var ett misstag.
Nu går vi till ditt svar.  På vilka grundlag har du raderat mitt inlägg HTC Desire? Anser du att det är en annons? Vilka kriterier använder du när du tar beslut om det är en annons eller ej? Vem ger dig rätt att ta det beslut?
Enligt min mening en annons är när du skriver att t.ex. "Jag säljer en telefon för 200 kr." Då är det en annons. Men, när jag presenterar mig och det jag gör och talar för människor om det utan erbjuda något konkret, det kan väl inte räknas som en annons och spam, eller? Jag vill gärna höra andra åsikter från andra medlemmar på detta forum också.
Tillbaka till HTC Desire. Jag talade för människor att jag har skapat en 360 grader roterande  telefon. Jag delade mig med andra och att dem skulle kunna se och ge mig "feedback". Jag sålde varken telefon eller annat. Vill du påstå att när jag skriver samma inlägg t.ex. på Facebook skall det räknas som en annons också? Då skulle Facebook avstänga mitt konto bara för att jag vill dela mitt arbete med andra för att få kommentarer?
Om du inte kan ge mig ett svar som är begrundat och relaterad till vissa regler som talar tydliga språket om vad man får eller ej, då ska du återställa min tråd HTC Desire. :)
Hoppas att den diskussion  inte blir raderad av dig bara för att du tycker si och så. Jag vill se vad andra säger och kan lägga till.
Tack!
Med vänliga hälsningar,Steve

MVH
Steve I A

www.siapanorama.com
www.siaproduktfoto.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2011-04-12, kl 16:57

paulsson

paulsson

Moderator

Inlägg: 319

Hej Steve!
Du kanske tycker att vi är tuffa i vår bedömning, och vi brukar fria hellre än fälla i de flesta fall.
Denna gång är det ju tydligt att du bryter mot våra forumregler genom att posta inlägg som har
ett enda syfte och det är egen reklam för dina tidigare genomförda uppdrag. Denna gång hade vi
dessutom fått in en anmälan från en annan medlem som också upplevde din inlägg som spam.

Du har ju tidigare postat inlägg med rabattsatser och även detta inlägg togs bort av samma anledning.
Vi stänger oftast inte av medlemmar men sker överträdelsen fler gånger så måste vi tyvärr stänga av
medlemmen från vår tjänst. Vårt forum är till för diskussion och frågor. Vill man marknadsföra sig så
kan man använda sig av vårt annonsmarknad, som dessutom är helt kostnadsfri.

Jag hoppas du kan respektera våra forumregler. Dom få reglerna vi har är ingen "rocket sciene"
utan enbart uppsatta för att alla ska trivas. Andra forum har andra regler, så vad andra gör och
tycker kommer jag inte kommentera.

Mvh.
Emil Paulsson
Ansvarig utgivare

Chefredaktör och ansvarig utgivare på Startaeget.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2011-04-12, kl 18:39

siapanorama

siapanorama

Inlägg: 17

Hej Emil,
Tack för svaret! Inte mycket att tillägga. Hoppas alla är nöjda... framförallt den som upplevde mina inlägg som spam. :-)
Mvh,Steve

MVH
Steve I A

www.siapanorama.com
www.siaproduktfoto.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat